Godišnja konferencija za medije

SEAT S.A. uvodi urbani električni automobil na tržište tijekom 2025. godine

22.03.2021
  •  Poduzeće želi unaprijediti tvornicu u Martorellu tako što namjerava proizvesti više od 500 000 električnih vozila

  • Wayne Griffiths: "Cilj ovoga projekta jest postati pokretačem transformacije španjolske automobilske industrije. Za to je potrebna potpora španjolske vlade i Europske komisije."

  • Model CUPRA Tavascan postat će dijelom ponude marke u 2024. godini

  • Marka CUPRA stupit će na australsko tržište tijekom 2022. godine te tako proširiti globalizacijsku strategiju marke

  • Redizajnirani modeli SEAT Ibiza i Arona uvest će se na tržište tijekom ove godine

  • Carsten Isensee: "Naše je poslovanje stabilno te raspolažemo osnovama pomoću kojih ćemo ponovno postići profitabilnost tijekom 2021. godine."

Martorell/Zagreb, 22. ožujka 2021. Društvo SEAT S.A. danas je objavilo da će na tržište uvesti urbano električno vozilo tijekom 2025. godine. Tim će automobilom tvrtka stupiti u segment vozila u vrijednosti od 20.000 - 25.000 eura, što je ključan potez kako bi električna mobilnost bila dostupna široj javnosti te kako bi se ispunili ciljevi Europskoga zelenog plana. Proizvodni pogon u kojemu će se ovo vozilo proizvoditi bit će objavljen tijekom narednih mjeseci.

 

Povodom godišnje konferencije za medije za 2021. godinu španjolsko je poduzeće izložilo ambiciozan plan koji se naziva "Future Fast Forward", a na temelju kojega namjerava elektrificirati automobilsku industriju u Španjolskoj. Ključni pokretač toga plana jest namjera da se od 2025. godine u Španjolskoj proizvode urbana električna vozila.

Wayne Griffiths, predsjednik uprave društva SEAT S.A., objasnio je sljedeće: "Od 2025. godine namjeravamo proizvoditi električne automobile u Španjolskoj. Naš je cilj proizvoditi više od 500 000 urbanih električnih automobila u Martorellu godišnje, pa tako i za Volkswagen koncern, no za to nam je potrebna jasna potpora Europske komisije."

Društvo SEAT S.A. ne planira proizvoditi samo električna vozila, već i predvoditi razvoj cjelokupnog projekta za Volkswagen koncern. "Naš je plan transformirati svoj Tehnički centar, jedini takve vrste u južnoj Europi, koji je ujedno ključni resurs za područje istraživanja i razvoja u regiji", rekao je Griffiths. "Vjerujemo da je dio naše odgovornosti elektrificirati Španjolsku. Prije 70 godina postavili smo ovu zemlju na kotače. Sada je naš cilj Španjolsku postaviti na električne kotače."

Urbani električni automobil velik je projekt u pogledu njegova potencijalnog obujma. On predstavlja važnu prekretnicu na putu do održivosti te borbu protiv klimatskih promjena, a istovremeno mu je cilj postati pokretačem transformacije španjolske automobilske industrije.

"Izradili smo plan, privukli smo prave partnere za taj pothvat i u načelu smo spremni na ulaganja. Cilj ovoga projekta jest postati pokretačem transformacije španjolske automobilske industrije. Kako bi Volkswagen koncern mogao donijeti konačnu odluku u vezi njegove provedbe, potrebna je potpora španjolske vlade i Europske komisije za ovaj plan koji obuhvaća više sektora i cjelokupnu zemlju", istaknuo je Griffiths.

Kao druga najveća industrija proizvodnje automobila u Europi, Španjolska ima veliku odgovornost kada je riječ o ostvarivanju ciljeva navedenih u Europskom zelenom planu do 2030. godine. U pogledu toga, projekt uključuje stvaranje ekosustava za električna vozila, stimulaciju potražnje te razvoj javne infrastrukture za punjenje. Sljedeći bi korak bilo fokusiranje na lokalizaciju vrijednosnog lanca za električna vozila, počevši od ekosustava za električne baterije.

Projekt "Future Fast Forward" služio bi kao pokretačka sila za stimulaciju zapošljavanja, i to naročito mladih ljudi. Projekt obuhvaća društvo SEAT S.A., vladina tijela, tehnološke centre te velika, srednja i mala poduzeća. Plan podržava niz od 15 sudjelujućih subjekata iz najmanje 6 različitih sektora: to su društva Aeorum, Antolín, Asti Mobile Robotics, CaixaBank, Delta Vigo, Ficosa, Fisas Navarro, Gestamp, Iberdrola, Lithium Iberia, Mind Caps, Sayer Technologies, SEAT S.A., Sesé te Telefónica.

 

 

CUPRA Tavascan, ostvarenje sna

Tijekom godišnje konferencije za medije Wayne Griffiths najavio je da će marka CUPRA na tržište uvesti model Tavascan tijekom 2024. godine. CUPRA Tavascan bit će drugi potpuno električni model marke nakon modela CUPRA Born koji će biti uveden na tržište krajem tekuće godine.

"Naš će se san ostvariti: CUPRA Tavascan ugledat će svjetlo dana. Temeljit će se na modularnoj električnoj platformi (MEB) Volkswagen koncerna te će biti dizajniran i razvijen u Barceloni, a na europska i druga tržišta uvest će se tijekom 2024. godine", izjavio je Griffiths.

Marka CUPRA ove će godine odigrati ključnu ulogu kada je riječ o poboljšanju financijskih rezultata marke. Plan marke CUPRA jest udvostručiti svoju prodaju i povećati promet više od dva puta. On je u 2020. godini iznosio oko 900 milijuna eura. Kombinacija ponude marke CUPRA povećat će ukupni obujam poduzeća 5 do 10 %.

Marka CUPRA također će otvoriti nova vrata prema zemljama i novim tržištima s najvećim stupnjem elektrifikacije. Tijekom 2022. godine marka će započeti ekspanziju na australsko tržište, što predstavlja dodatni korak u strategiji ekspanzije na područje Azije i Pacifika.

"Australija je mlado tržište, a CUPRA je mlada marka. Kupci su u potrazi za novim markama, ondje postoji izražena srednja klasa, a cjelokupno je društvo progresivno. Uvjereni smo da će marka CUPRA požeti izvrstan uspjeh u toj zemlji", izjavio je Griffiths.

Cilj: povratak profitabilnosti tijekom 2021. godine

Pandemija bolesti COVID-19 privremeno je zaustavila pozitivan trend rasta društva SEAT S.A. ostvaren tijekom posljednjih godina te je znatno utjecala na financijske rezultate za 2020. godinu(*). Španjolsko je poduzeće na kraju godine imalo operativni rezultat od

-418 milijuna eura (u 2019. godini: 352 milijuna eura) te dobit nakon oporezivanja od -194 milijuna eura (u 2019. godini: 346 milijuna eura).

Ti su rezultati bili očekivani s obzirom na činjenicu da su najvažnija tržišta marke, npr. Španjolska, Ujedinjena Kraljevina i Italija, bila među nekima od zemalja koje su bile najviše pogođene pandemijom. Prodajni rezultati marke bili su u skladu s trendom cjelokupnoga automobilskog tržišta. Unatoč naporima i pozitivnim prodajnim rezultatima uslijed popuštanja restriktivnih mjera, marka je prodala 427 000 vozila, 25,6 % manje nego prethodne godine (u 2019. godini: 574 100 automobila).
Smanjenje u pogledu prodajnog obujma rezultiralo je manjim prometom, čija je vrijednost pala na 8.784 milijuna eura, što je pad od 21 % u usporedbi s prethodnom godinom (u 2019. godini: 11.157 milijuna eura). Na operativni su rezultat dodatno negativno utjecali troškovi u vezi s emisijom ispušnih plinova, a koji su iznosili 260 milijuna eura.

Carsten Isensee, izvršni potpredsjednik društva SEAT S.A. nadležan za područje financija i IT-a, rekao je u pogledu toga sljedeće: "Velik izazov tijekom 2020. godine isprva je bilo ispunjavanje cilja u pogledu emisija CO2. Porast u pogledu elektrificiranih vozila marki SEAT i CUPRA započeo je krajem 2020. godine. Ove godine, uz uvođenja modela CUPRA Formentor e-HYBRID i CUPRA Born na tržište, vjerujemo da ćemo uspjeti postići ciljeve u pogledu emisija CO2 za 2021. godinu."

Wayne Griffiths, predsjednik društva SEAT S.A., rekao je sljedeće: "Naš je cilj povećati prodaju i nadmašiti rezultate poduzeća koje je postiglo prije pandemije bolesti COVID-19. Tijekom 2021. godine ponovno moramo biti profitabilni. To je naš financijski cilj. Naporno radimo na tome da ponovno počnemo bilježiti pozitivne rezultate."

"Ključna sredstva pomoću kojih nastojimo postići profitabilnost tijekom 2021. godine bit će povećanje ponude PHEV vozila te uvođenje modela CUPRA Born na tržište, koji će nam omogućiti postizanje naših ciljeva u pogledu emisija CO2. Također, posebnu pozornost posvetit ćemo smanjenju operativnih troškova i upravljanju prihodima tako što ćemo se usredotočiti na najvažnija tržišta i kanale", dodao je Griffiths.

 

 

Unatoč složenoj situaciji, poduzeće je tijekom 2020. godine u cijelosti zadržalo svoj tržišni udio u Europi te ga je čak uspjelo povećati na pojedinačnim tržištima kao što su Njemačka, Italija, Austrija, Švicarska, Izrael i Turska. Marže su usto bile znatno poboljšane. Tijekom posljednjih nekoliko godina jasno se očituje doprinos ofenzive SUV vozila, a od 2018. godine i dobrog sustava upravljanja cijenom i prihodima, kao i ključna uloga koju je odigrala marka CUPRA.

Rezultati marke CUPRA bili su izvanredni: u 2020. godini marka je prodala 27 400 vozila, postigavši dvoznamenkasti rast od 11 % u usporedbi s 2019. godinom. Usto je bila jedna od rijetkih europskih marki koja je ostvarila rast tijekom pandemije bolesti COVID-19. Promatrano od njezina osnivanja tijekom 2018. godine do danas, marka CUPRA prodala je više od 70 000 automobila i tako premašila sva prvobitna očekivanja.

Tijekom 2020. godine također je zabilježila pozitivne rezultate. Zarada prije kamata, poreza i amortizacije iznosila je 157 milijuna eura uz prodajni omjer od 1,8 %. "To je pokazatelj da je naše poslovanje robusno unatoč lošim rezultatima ostvarenim tijekom 2020. godine. Imamo sva potrebna sredstva pomoću kojih ćemo ponovno moći postizati pozitivne vrijednosti iz proteklih godina", naglasio je izvršni potpredsjednik društva SEAT S.A. nadležan za financije i IT.

Društvo SEAT S.A. zadržalo je svoju razinu ulaganja iz proteklih godina, a tijekom 2020. godine uložilo je više od milijardu eura u investicije te troškove istraživanja i razvoja. Ovo je treća uzastopna godina s ulaganjima koja premašuju vrijednost od milijardu eura. Ta će razina biti zadržana u bliskoj budućnosti uz plan ulaganja 5 milijardi eura do 2025. godine koji je najavljen proteklog srpnja.

Operativni novčani tok postigao je pozitivnu vrijednost uz 466 milijuna eura prikupljenih tijekom 2020. godine. "Ovaj iznos predstavlja iznimno postignuće u kontekstu gospodarske i zdravstvene krize uzrokovane pandemijom te je jedan od ključnih pokretača za ostvarivanje naših ambicioznih strateških planova. Nastavljamo se pripremati za izazove koje je postavila tehnološka transformacija automobilskog sektora, a za nju moramo održati ulagački zamah postignut tijekom posljednjih nekoliko godina", naglasio je Isensee.

Snažno poduzeće s dvije jasno definirane marke

Uz marke SEAT i CUPRA poduzeće je snažnije te ima najbolju ponudu proizvoda u svojoj povijesti. Njome namjerava ponovno postizati izvrsne prodajne rezultate i vratiti se profitabilnosti. Model Formentor ove će godine biti ključan za udvostručenje prodajnog obujma marke CUPRA te će biti zaslužan za 50 % prodaje marke CUPRA. Pola tih modela Formentor bit će plug-in hibridne verzije. Redizajnirani modeli SEAT Ibiza i Arona također će se uvesti na tržište tijekom ove godine. To su dva ključna modela marke SEAT koji predstavljaju oličenje stilske marke s mladenačkim duhom iz Barcelone.

Također, marke SEAT i CUPRA šire ponudu PHEV vozila uz ukupno 6 modela: SEAT Leon, SEAT Leon Sportstourer, SEAT Tarraco, CUPRA Leon, CUPRA Leon Sportstourer i CUPRA Formentor. A marka CUPRA do kraja tekuće godine na tržište će uvesti prvi potpuno električni automobil marke: model CUPRA Born.

 

(*) Društvo SEAT S.A. priprema svoja financijska izvješća individualno u skladu s Općim računovodstvenim planom Kraljevine Španjolske bez uključivanja svojih društava-kćeri.