Ova stranica koristi kolačiće (eng. Cookies) da bi stranicu mogli prilagoditi vašim potrebama. Daljnjim korištenjem stranica potvrđujete svoju suglasnost sa korištenjem kolačića.
Prihvati i nastavi

Električna i hibrid ofenziva

SEAT će na tržište uvesti šest električnih i plug-in hibridnih modela te u Španjolskoj razviti novu platformu za električna vozila

03.27.2019
  • SEAT ostvaruje najveću dobit nakon oporezivanja ikad od oko 300 milijuna eura, dok se promet bliži iznosu od 10 milijardi eura, najvećem u povijesti poduzeća
  • Godine 2018. poduzeće je namijenilo više od 1,2 milijarde eura za ulaganja te troškove istraživanja i razvoja, što predstavlja rekordan iznos
  • Novi model CUPRA Formentor proizvodit će se u tvornici marke SEAT u Martorellu
  • Luca de Meo: "SEAT sada budućnosti može gledati ravno u oči"
  • Dr. Herbert Diess: "SEAT igra novu ulogu unutar Volkswagen koncerna preuzimajući još više dužnosti"

Martorell/Zagreb, 27. ožujka 2019. godine. Marka SEAT danas je predstavila svoju strategiju električne mobilnost koja će do početka 2021. godine uključivati šest električnih i plug-in hibridnih modela. Električna verzija modela Mii i el-Born bit će prva dva potpuno električna vozila marke, dok će nova generacija modela Leon i Tarraco također obuhvaćati plug-in hibridnu verziju. K tomu će modeli CUPRA Leon i CUPRA Formentor također imati plug-in hibridnu varijantu. Predsjednik uprave marke SEAT Luca de Meo također je danas, u okviru godišnje konferencije za medije marke, najavio da će se CUPRA Formentor, novi CUV prvi put predstavljen na Salonu automobila u Ženevi, proizvoditi u tvornici u Martorellu.

Marka SEAT prvi će put u povijesti poduzeća u suradnji s markom Volkswagen razviti novu platformu za vozila, manju verziju modularne električne platforme (MEB), na kojoj će razne marke, među koje se također ubraja SEAT, proizvoditi brojna vozila dužine od oko četiri metara. Cilj nove platforme jest razvijati povoljna električna vozila čija bi početna cijena trebala iznositi manje od 20.000 eura. Više od 300 visokokvalificiranih inženjera sudjelovat će u ovom projektu u Španjolskoj.

"SEAT sada ima jasniju ulogu unutar Volkswagen koncerna, a zahvaljujući ostvarenim rezultatima zaslužili smo novu električnu platformu za vozila. Prvi će put Tehnički centar marke SEAT razvijati platformu koju može upotrebljavati više marki diljem svijeta".

Tijekom prezentacije rezultata koja se održala u korporativnom sjedištu marke SEAT u Martorellu izvršni je direktor poduzeća Luca de Meo izjavio sljedeće: 

Izvršni direktor društva Volkswagen AG, dr. Herbert Diess, prisustvovao je prezentaciji i naglasio ulogu marke SEAT unutar Volkswagen koncerna: "SEAT igra novu ulogu unutar Volkswagen koncerna preuzimajući još više dužnosti. Dosadašnja postignuća pokazuju potencijal SEAT-a da iskoristi mogućnosti za rast i otvori nova tržišta." Dr. Diess također je dodao sljedeće: "Projekt male električne platforme je veliki korak k još pristupačnijoj električnoj mobilnosti. SEAT će realizirati prvo električno vozilo koje će biti posebno dizajnirano za gradske vožnje."

Električna ofenziva obuhvaća više stavki od novih modela te također uključuje strategiju mikromobilnosti koju će, kao što je izvršni direktor marke SEAT najavio tijekom Svjetskog sajma mobilnih tehnologija Mobile World Congress, ovo poduzeće predvoditi za Volkswagen koncern. Nedavno predstavljeno konceptualno vozilo Minimó igra ulogu u ovoj strategiji, a  zajedno s električnim romobilom SEAT eXS predstavlja dodatan primjer rješenja za urbanu mikromobilnost koja je razvilo poduzeće.

Godina 2018. najbolja je u povijesti marke SEAT

Godine 2018. marka SEAT ostvarila je najbolje rezultate u svojoj povijesti*. Dobit nakon oporezivanja povećala se na 294 milijuna eura, što je porast od 4,6 % u usporedbi s prethodnom godinom (281). Operativna dobit k tomu je porasla za 93,2 % i iznosila 223 milijuna eura (2017. godine: 116), a promet je iznosio 9.991 milijardu eura, što je porast od 4,6 % u usporedbi s rezultatom iz 2017. godine (9.552). Sve ove vrijednosti postavile su nove, povijesne  rekorde. Tijekom proteklih pet godina promet marke SEAT porastao je za 33%.

Isporuke vozila k tomu su se povećale na najvišu razinu u gotovo sedam desetljeća postojanja marke SEAT, a iznos od 517 600 prodanih vozila (10,5 % više nego u 2017. godini) lani je učinio marku SEAT najbrže rastućom markom u Europi. Predvođena modelima Ateca i Arona, prodaja vozila s većom kontribucijskom maržom pomogla je u poboljšanju rezultata u vezi s dobiti marke SEAT. U svojoj prvoj godini poslovanja kao nezavisna marka CUPRA je bila ključna za povećanje bilance poduzeća nakon što je prodaja porasla za 40 % i iznosila 14 400 prodanih vozila.

Prema riječima Luce de Mea: "Godina 2018. bila je najbolja u povijesti marke SEAT. Prvi put imamo dobre proizvode u relevantnim i najprofitabilnijim segmentima, što je dovelo do toga da postanemo jednom od najbrže rastućih marki u Europi tijekom protekle tri godine. Ofenziva SUV vozila, koju smo započeli 2016. godine, premašila je naša najoptimističnija očekivanja, a jedno od svakih triju vozila prodanih protekle godine ušlo je u ovu kategoriju. SEAT sada budućnosti može gledati ravno u oči."

Izvrstan napredak poslovanja omogućio je marki SEAT ubrzanje svojega investicijskog programa. Poduzeće je samo u 2018. godini namijenilo 1.223 milijuna eura, 27,1 % posto više (2017. godine: 962), za ulaganja te troškove istraživanja i razvoja, što ujedno predstavlja najveći iznos u njegovoj povijesti. Od toga je iznosa 656 milijuna eura bilo namijenjeno isključivo istraživanju i razvoju, što je 41,4 % više nego prethodne godine (2017. godine: 464).

"Prema onome kako marka SEAT danas stoji, može se reći da je riječ o financijski stabilnom i održivom poduzeću. Imamo temeljit program troškovne učinkovitosti i resurse za suočavanje s tehnološkom transformacijom automobilske industrije. To nam je potrebno kako bismo i ubuduće ostali profitabilni."

Potpredsjednik odjela za financije, IT i organizaciju Holger Kintscher naglasio je sljedeće:

Godine 2018. marka SEAT izvezla je 80 % svojih proizvedenih vozila i ustoličila se kao najveće industrijsko izvozno poduzeće u Španjolskoj zaslužno za 3 % ukupnog izvoza te zemlje. Cilj za naredne godine jest uspostaviti strategiju globalizacije poduzeća. Ono u pogledu toga kreće s uvođenjem ambiciozne strategije rasta u sjevernoj Africi, gdje će predvoditi projekt montaže vozila Volkswagen koncerna u Alžiru, te srednjoročno nastoji povećati svoju prisutnost u regiji. Latinska Amerika dodatni je potencijalni teritorij u kojem se marka može širiti, a također postoje planovi za početak rada u Čileu tijekom druge polovice 2019. godine i jačanje pozicije marke u Kolumbiji. U Kini je marka SEAT dio zajedničkog pothvata JAC Volkswagen, a trenutačno se provode pripreme za njezin ulazak na najveće automobilsko tržište na svijetu.

S industrijskog je aspekta marka SEAT 2018. godine započela s proizvodnjom modela Audi A1 u tvornici u Martorellu. Ovaj se model, baš poput modela Ibiza i Arona, proizvodi na platformi MQB A0 koja stvara sinergije i povećava učinkovitost proizvodnje. Tvornica u Martorellu danas radi s više od 95 % svojeg trenutačnog kapaciteta te proizvodi više od 2300 vozila dnevno. Tijekom 2018. godine također je započela proizvodnja modela Tarraco u Wolfsburgu, u samom srcu Volkswagen koncerna.

Tijekom posljednje tri godine marka SEAT zaposlila je oko 1500 ljudi, a radna snaga poduzeća danas broji više od 15 000 stručnjaka. K tomu će, kao što je navedeno u kolektivnom ugovoru, 15. travnja tekuće godine zaposlenici primiti isplatu u okviru raspodjele dobiti u iznosu od 1.068 eura, što je 49,2 % više nego u 2017. godini.

Marka SEAT spremna je za budućnost

Automobilska industrija prolazi kroz transformaciju koja istovremeno predstavlja izazov i priliku. Borba protiv klimatskih promjena i ciljevi za smanjenjem emisija štetnih tvari glavni su problemi koji će tijekom sljedećih godina utjecati na automobilsku industriju, baš kao i tehnologija povezivosti te nove usluge mobilnosti. U tomu će pogledu marka SEAT pokrenuti centar za softverski razvoj kako bi ostvarila konkurentsku prednost. Metropolis:Lab Barcelona integrirat će se u novi centar kako bi se nastavio razvoj inovativnih rješenja za još bolju mobilnost. Druga društva-kćeri marke SEAT, primjerice XMOBA, također će raditi iz novog centra koji će se nalaziti u Barceloni i zapošljavati više od 200 stručnjaka, a kako bi se iskoristile sve sinergije.

Električna ofenziva, koja će uključivati šest električnih i plug-in hibridnih modela marki SEAT i CUPRA do početka 2021. godine, također je dio odgovora marke SEAT na ove izazove. Usto će razvoj nove električne platforme za električna vozila u suradnji s markom Volkswagen služiti kao osnova za proizvodnju električnih vozila koja će si svatko moći priuštiti. Ovaj će plan svjetlo dana ugledati u razdoblju od tri do četiri godine te pomoći unijeti demokratizaciju u područje električne mobilnosti.