Godišnji izvještaj: SEAT po prvi put od 2008. godine bilježi dobit

Godišnji izvještaj: SEAT po prvi put od 2008. godine bilježi dobit

2016-03-21

Godišnji izvještaj: SEAT po prvi put od 2008. godine bilježi dobit

 

• Dobit nakon plaćanja poreza iznosi 6 milijuna eura
• Tvrtka je ostvarila 8,3 milijarde eura prihoda, najveću svotu u povijesti te dvostruko veću od svote iz 2009. godine
• SEAT je ostvario EBITDA maržu u iznosu od 400 milijuna eura, a operativni novčani tok porastao je za 50 %
• Ulaganja tvrtke SEAT i izdaci za istraživanje i razvoj iznosili su 586 milijuna eura, 28 % više nego u prethodnoj fiskalnoj godini
• SEAT proširuje svoj SUV portfelj crossover modelom u 2017. godini, a koji je u potpunosti razvijen i proizveden u Martorellu


Martorell, 16. ožujka 2016. - SEAT je lani ostvario veliki napredak na putu prema postizanju kontinuirane profitabilnosti. Tvrtka je 2015. godinu okončala s dobiti koja nakon plaćanja poreza iznosi 6 milijuna eura, u usporedbi s gubitkom od 66 milijuna eura u 2014. godini. Porast prodaje i mješavina proizvoda s većom kontribucijskom maržom bile su dvije glavne pokretačke sile iza ove promjene. SEAT je objavio prihode od 8,3 milijarde eura, 11 % više nego u prethodnoj godini. To je također najbolji rezultat tvrtke ikad, a ujedno je dva puta veći od dobiti iz 2009. godine. Prosječni prihodi po vozilu porasli su za 3,5 %.

"Napredak tvrtke SEAT u 2015. godini bio je dvostruk - nismo samo ostvarili pozitivan rezultat po prvi puta nakon 2008. godine već smo ga postigli u godini velikih izazova. Implementiramo pravilnu strategiju koja nam omogućuje optimistično suočavanje s izazovima održavanja dugoročne profitabilnosti. Očekuje nas briljantna budućnost, zahvaljujući lansiranju novih proizvoda i integraciji novih tehnologija po pitanju kako mobilnosti tako i povezivosti", istaknuo je Luca de Meo, predsjednik izvršnog odbora tvrtke SEAT, tijekom predstavljanja godišnjeg izvještaja za 2015. godinu.

Porast prodaje treću godinu zaredom, koja sada premašuje prag od 400.000 vozila u jednoj kalendarskoj godini, bio je rezultat oporavka na južnoeuropskim tržištima poput Španjolske i Italije, rast u Njemačkoj, glavnom tržištu marke SEAT, petu godinu zaredom te uspjeh marke u Meksiku.

Kontinuirana razina prodaje modela Leon i Ibiza, s prodajom od 160.900 (+4,4 %) i 153.600 (+2,4 %) vozila u 2015. godini za svaki dotični model, snažan porast modela Alhambra (+17,2 %) i uspjeh modela Audi Q3 pogodovali su kako opsegu prodaje tako i prihodima tvrtke SEAT, koji su rasli šestu godinu zaredom.

Zahvaljujući svojoj robusnoj učinkovitosti, SEAT je bio u mogućnosti reagirati na porast troškova u vezi s reklamiranjem i marketingom radi povećanja prepoznatljivosti marke, veće izdatke za djelatnike u vezi s povećanjem nagrađivanja zaposlenika te značajan porast ulaganja u izdatke za istraživanje i razvoj zbog lansiranja novih modela, poput obavljenog posla za prilagodbu Proizvodne linije 1 tvornice u Martorellu na novu MQB A0 platformu. SEAT je u 2015. godini potrošio 586 milijuna eura na ulaganja u istraživanje i razvoj, 28 % više od prethodne godine. Tijekom proteklih pet godina investicijske aktivnosti tvrtke SEAT na ovome području iznosile su otprilike 2,7 milijardi eura.

Ukupno se gledano rezultat rada poboljšao za 96 % i iznosio je -7 milijuna eura u usporedbi s -167 milijuna od prije godinu dana*.

SEAT je povećao svoju mogućnost stvaranja dobiti putem svoje osnovne aktivnosti. Tvrtka je poboljšala svoju EBITDA maržu (prihodi prije plaćanja kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije) za 30 %, postižući iznos od 391 milijuna eura, te je povećala svoj operativni novčani tok za gotovo 50 % na 791 milijun eura. Potpredsjednik Odjela za financije, IT i organizacije tvrtke SEAT Holger Kintscher istaknuo je da "SEAT nastavlja poboljšavati svoj kapacitet za stvaranje vlastitih resursa samofinanciranim ulaganjima, što s financijskog gledišta stabilizira tvrtku. Nakon nekoliko godina poboljšanja, protekla godina bila je istinska prekretnica na putu prema kontinuiranoj profitabilnosti."

Zaposlenje
Povećanje prodaje i proizvodnje omogućilo je stvaranje 350 novih radnih mjesta u cjelokupnome SEAT koncernu, uključujući 100 inženjera u Tehničkom centru koji je lani slavio svoju 40. godišnjicu te 48 mladih apsolvenata SEAT-ove škole za stručno osposobljavanje. Tvrtka je prošle godine namijenila ukupno 14 milijuna eura programima osposobljavanja svojih zaposlenika.

Budućnost
SEAT očekuje nastaviti s rastom i u 2016. godini. Glavne točke za tekuću godinu uključuju lansiranje Atece, prvog SUV-a marke, koji je nedavno predstavljen na Salonu automobila u Ženevi. Ovaj novi model je automobil koji je u potpunosti izrađen u SEAT Tehničkom centru te koji će biti raspoloživ za kupnju od ljeta ove godine.

Ateca je samo početak najambicioznije proizvodne ofanzive u povijesti marke SEAT. Tvrtka će nastaviti intenzivirati svoju predanost segmentu SUV vozila i 2017. godine dodati novi model, lansiranjem manjeg allroad crossover modela koji će se razviti i proizvesti u Martorellu. "To su odlične vijesti kako za marku tako i za našu glavnu tvornicu jer on predstavlja najbrže rastući segment te simbolizira velik korak unaprijed u postupku njegova pretvaranja u treći stup tvrtke, uz modelske serije Ibize i Leona", naglasio je Luca de Meo.

Tvrtka želi biti referentna točka za automobilsku industriju na polju povezivosti i stoga je stupila u snažne saveze s tehnološkim liderima poput mobilnog giganta Samsung te tvrtke SAP, svjetskog predvodnika po pitanju poslovnih aplikacija i mreža na Internetu stvari (eng. Internet of Things [IoT]).

Tvrtka napreduje prema sljedećoj razini povezanog automobila. Predanost marke SEAT usredotočena je na razvijanje i opremanje svojih automobila najnovijom tehnologijom po pitanju povezivosti i vrhunske sigurnosti kako za vozače tako i za korisničke podatke. U tome smislu CONNECT verzije marke SEAT putuju europskim cestama od ljeta 2015. godine, odnosno od lansiranja nove Ibize. CONNECT verzija proteže se na cjelokupni portfelj marke SEAT i za sada predstavlja 15 % prodaje otkad je lansirana u lipnju 2015. godine.

Budućnost zahtijeva izvrsnost u vezi s povezivošću, a SEAT namjerava biti predvodnik po pitanju te tehnologije. Prisutnost tvrtke na Svjetskom mobilnom kongresu drugu godinu zaredom, zajedno s tvrtkama Samsung, SAP i Accenture, jasan je dokaz SEAT-ove predanosti pitanju povezivosti.

(*) SEAT priprema svoje financijske izvještaje u skladu sa španjolskim kontnim planom, bez uključivanja svojih podružnica. Volkswagen koncern primjenjuje međunarodne računovodstvene standarde (IAS/IFRS) te konsolidira brojke marke SEAT.

SEAT je jedina tvrtka u svom sektoru s potpunim kapacitetom za dizajniranje, razvijanje, proizvodnju i plasiranje automobila na tržište u Španjolskoj. Član međunarodne Volkswagen Grupe ima svoja sjedišta u Martorellu (Barcelona), a izvozi otprilike 80 % vozila u 75 zemalja. 2015. godine SEAT je diljem svijeta ostvario prodaju od 400,000 jedinica, što je najveća brojka od 2007. godine.

SEAT Grupa zapošljava više od 14,000 stručnjaka na svoje tri proizvodne lokacije - Barcelona, El Prat de Llobregat i Martorell, gdje se proizvode vrlo uspješni modeli Ibiza i Leon. K tome, tvrtka proizvodi model Alhambra u Portugalu, Mii u Slovačkoj i Toledo u Češkoj Republici.

Međunarodni proizvođač ima i Tehnički centar, koji radi kao centar znanja i okuplja 1,000 inženjera koji su pogonska sila koja se krije iza inovacija za vodeće industrijske investitore s područja istraživanja i razvoja u Španjolskoj. Sukladno danom obećanju da štiti okoliš, SEAT svoje aktivnosti provodi i bazira na održivosti, tj. smanjenju emisija CO2 i energetskoj učinkovitosti.

Prilikom vašeg posjeta ovoj internetskoj stranici trenutno se pohranjuju kolačići.
Prihvati i nastavi