Česta pitanja i odgovori
Česta pitanja i odgovori

Česta pitanja i odgovori

Sve što trebate znati.

SUV vozila

1. Što je SEAT SUV?

SUV je skraćenica od Sports Utility Vehicle. U ovom segmentu vozila oduvijek smo nudili dinamične, sportske opcije sa stilskom i prostranom karoserijom. U nekima od naših varijanti opreme primijetit ćete dodatnu pozornost posvećenu većoj udobnosti radi iskorištavanja punog potencijala SUV vozila.  Naša ponuda SUV vozila seže od najmanjeg, SEAT Arona, do vozila srednje veličine, SEAT Ateca, te sve do najvećeg, SEAT Tarraco.

2. Koje su varijante opreme dostupne za SUV modele?

Za modele SEAT Arona i SEAT Ateca dostupne su sljedeće varijante opreme:

  • Reference: Sve ključne značajke koje su vam potrebne u svakodnevnom životu.
  • Style: Klasičan i elegantan dizajn.
  • XPERIENCE: Vrhunske značajke s izvrsnom završnom obradom.
  • FR: Čista snaga i sportski karakter.

 

Za model SEAT Tarraco dostupne su sljedeće varijante opreme:

  • Style: Ključne značajke u unutarnjem i vanjskom području.
  • XCELLENCE: Sofistikacija na najvišoj razini i spremnost za sve.
  • FR: Ikoničan, prepoznatljiv i sportski karakter koji je spreman za sljedeći izazov.
3. Što je mali SUV marke SEAT?

Mali SUV, kao što je SEAT Arona, urbano je SUV vozilo idealno za većinu vozača. SEAT Arona objedinjuje kompaktne dimenzije iz segmenta A0 (prikladnog za urbani životni stil) te povećanu prostranost i iskoristivost.

4. Što je plug-in hibridni SUV?

Marka SEAT krenula je na put prema elektrifikaciji fokusiranjem na tehnologiju PHEV (plug-in hibridno električno vozilo). Naš je prvi PHEV SUV model SEAT Tarraco e-HYBRID, koji je dostupan s varijantama opreme XCELLENCE i FR.  Te opcije objedinjuju iskoristivost SUV vozila i višeg stupnja učinkovitosti, čime se dobiva ekološki prihvatljivija verzija SUV vozila.

Električna mobilnost

Općenito o električnoj mobilnosti

1. Koje vrste električnih automobila postoje?

Razlikujemo tri vrste električnih automobila:

  • BEV vozila (eng. Battery Electric Vehicle)  vozila nemaju benzinski motor i stoga su cijelo vrijeme 100% potpuno električna. Za punjenje BEV-a morate se priključiti u električnu utičnicu ili stanicu za punjenje (zidna kutija/wallbox). Ovisno o vrsti punjača koji se koristi, puna baterija može trajati od 50 minuta do 6 ili 7 sati. BEV vozila nemaju emisiju štetnih plinova, što znači da možete voziti na ekološki najprihvatljiviji mogući način.
  • e-HYBRID vozilo (eng. PHEV - Plug-in-Hybrid Electric Vehicle) hibridno je vozilo koje kombinira rad  elektromotora i motora s unutarnjim izgaranjem, koje je moguće puniti vanjskim rješenjem za punjenje. e-Hybrid može raditi isključivo na struju, pa kada je potpuno napunjen, možete ostvariti doseg otprilike 60 km s poptuno pohranjenom energijom baterije. Vozilo također može funkcionirati kao normalni hibrid tako da možete voziti koristeći benzinski motor u kombinaciji s električnim pogonom. e-HYBRID također regenerira snagu baterije pri kočenju što pomaže u produženju dometa baterije. Za razliku od potpuno električnog vozila, e-HYBRID se može vratiti na uobičajeni hibridni rad nakon što se iscrpi njegov električni domet: omogućujući vam da bezbrižno vozite na dužim udaljenostima zahvaljujući motoru na unutranje izgaranje (ICE motoru npr. benzin, dizel).Na kraćim putovanjima ili svakodnevnim putovanjima na posao, možete odabrati profil vozača koji vam omogućuje da e-HYBRID koristite kao potpuno električno vozilo.
  • eTSI (mHEV - Mild Hybrid Electric Vehicle)  je vozilo s motorom s unutarnjim izgaranjem s 48-V strujnom mrežom i električnom potporom za kretanje odnosno za "jedrenje". Motor na izgaranje samo dobiva potporu i nije moguća vožnja isključivo na električni pogon. Motor tu potporu prvenstveno dobiva na malim brzinama, primjerice tijekom parkiranja ili kretanja. Baterija nema mogućnost punjenja s vanjskim punjačima.  Iako blaga hibridna vozila ne mogu raditi samo na električni pogon (kao što to mogu e-HYBRID ili potpuno električna vozila), mogu smanjiti potrošnju goriva uz povećanje performansi. Izvor goriva za mHEV je benzin, pa je njihov domet vožnje isti, ili čak bolji od ostalih vozila na benzin.
2. Koje su prednosti električnih i e-Hybridnih vozila?

Birati "električno" znači gledati unaprijed. Ekološki prihvatljiviji, udobniji način kretanja s mnogim drugim prednostima.

Povećana udobnost - uz manje vibracija, svatko tko prvi put vozi električno ili e-Hybridno vozilo primijetit će kako je putovanje tiho i glatko. Budući da električni automobili (i PHEV u električnom profilu) rade na struju, možete voziti tiho: s manje vibracija motora, što povećava vaš opći osjećaj udobnosti.

Glatka, tečna vožnja - svi SEAT električni automobili nude vam automatske performanse tako da možete nesmetano kontrolirati svoje putovanje bez mijenjanja stupnjeva prijenosa. Osim toga, potrebno je pritisnuti samo dvije pedale: za ubrzanje i kočenje, povećava udobnost i upravljivost te vožnju u urbanim područjima čini san. Osim toga, troškovi održavanja svedeni su na minimum, budući da se komponente koje se često troše, poput spojke u automobilu s ručnim mjenjačem, više ne trebaju servisirati.

Iznenađujuće pojačanje - električni automobili imaju iznenađujuće snažan karakter. Uz povećanu reakciju i agilnost, današnji električni automobili su brzi kada su u pitanju ubrzanje i performanse. Čim pritisnete gas, električni automobil vam isporučuje trenutni okretni moment, tako da možete odmah osjetiti snagu motora. Dostupnost različitih načina vožnje omogućuje vam da promijenite svoje preferencije vožnje kako biste mogli odabrati profil koji je prikladan za vaše trenutno putovanje: dajte prednost glatkoći i brzini ili, ako je potrebno, odaberite način rada s niskom potrošnjom energije.

Različiti načini vožnje - Dostupnost različitih načina vožnje omogućuje vam da odaberete profil koji je prikladan za vaše određeno putovanje: dajte prednost glatkoći i brzini ili, ako je potrebno, odaberite način s niskom potrošnjom energije. Električni motor nudi više svestranosti od motora s unutarnjim izgaranjem. I Tarraco e-Hybrid i Leon e Hybrid imaju različite načine vožnje: omogućuju individualno iskustvo vožnje i pomažu vam da maksimalno iskoristite motor i bateriju vašeg automobila.

Punjenje tijekom kočenja - regenerativno kočenje pomaže napuniti bateriju vašeg električnog ili e-Hybridnog automobila na ruti kroz otpor kočenja. To onda pomaže povećati ukupnu učinkovitost na način koji je nemoguć za konvencionalne motore s unutarnjim izgaranjem. Korištenje regenerativnih kočnica također znači da se disk kočnice manje troše i stoga je potrebno manje održavanja dugoročno.

Održiva i ekološki prijateljska vožnja - Zbog svoje glatke, tihe i fluidne mehanike, električni automobili pozitivno utječu na naše vozačke navike: motiviraju nas da zauzmemo ekološki, građanski i prijateljskiji pristup vožnji u smislu autonomije, vremena i infrastrukture za punjenje . 

Dodatno istaknute prednosti električnog ili e-Hybridnog vozila:

  • Troškovi korištenja vozila su niži (električna energija je obično jeftinija od benzinskog ili dizelskog goriva) 

  • Potpuno električna vozila lokalno ne ispuštaju emisije CO2

  • Troškovi održavanja su mali  

  • Za električne se automobile u u Hrvatskoj ne mora plaćati PPMV i eko-test

  • Za kupnju električnog ili e-Hybridnog vozila mogu se dobiti državni poticaji

  • Električna ili e-Hybridna vozila su  tiša u vožnji 

 

3. Je li e-Hybridno vozilo zadovoljava moje potrebe?

Ako želite prijeći veće udaljenosti (osobito izvan gradskih područja), e-HYBRID (PHEV - Plug-In Hybrid Electric Vehicle) bi mogao biti zadovoljavajuća opcija.

e-HYBRID tehnologija (PHEV - Plug-In Hybrid Electric Vehicle) djeluje kao most između motora s unutarnjim izgaranjem i potpuno električnih automobila. Ova tehnologija je idealan izbor za korisnike koji nisu baš spremni odlučiti se za potpuno električni automobil. Nudi prednosti električnog automobila, ali uz bezbrižnost konvencionalnog motora s unutarnjim izgaranjem.

4. Gdje ću pronaći prikladne stanice za punjenje u Hrvatskoj te ima li ih u dovoljnoj količini?

Stanice za punjenje svog električnog ili e-Hybridnog automobila možete pronaći na sve više lokacija diljem Hrvatske i Europe. No svakako preporučujemo da pogledate u svojoj blizini odnosno u željenom mjestu. Online možete pronaći karte koje će vam pokazati gdje se nalaze stanice za punjenje u vašoj blizini.

SEAT također u ponudi nudi SEAT Easy Charging, aplikaciju koja sadržava kartu sa svim punionicama u SEAT mreži.

 

5. Koje vrste punjenja postoje?

Električni se automobili načelno mogu puniti izmjeničnom strujom (eng. AC = Alternating current) ili istosmjernom strujom (eng. DC = Direct current). AC punjenje predstavlja punjenje kod kuće, dok se kod DC punjenja postiže izrazito velika snaga punjenja koja je u pravilu dostupna na velikim javnim stanicama za punjenje.

 

6. Kako funkcionira punjenje na javnoj stanici za punjenje?

Za punjenje na javnoj stanici za punjenje potrebna je odgovarajuća kartica za punjenje dotičnog distributera električne energije.  Najprije karticu za punjenje treba držati ispred utičnice sa simbolom automobila kako bi vas sustav identificirao i kako biste dobili pristup. Potom se kabelom za punjenje spajaju automobil i stanica za punjenje tako da se priključci utaknu u predviđene utičnice. Pri pokretanju postupka punjenja kabel se automatski blokira te se deblokira tek po završetku postupka punjenja. Za obračun postupaka punjenja na stanicama za punjenje bilježe se podaci o kupcu, početak i kraj postupka punjenja te iskorištena količina električne energije i potom se ti podaci prosljeđuju kupcu.

7. Kako funkcionira punjenje kod kuće? Koji preduvjeti moraju biti ispunjeni?

Električni, odnosno e-Hybridni se automobili načelno mogu puniti i kod kuće na konvencionalnoj kućnoj utičnici. Međutim, ona baš nije praktična jer tada postupak punjenja može trajati dosta dugo, u nekim slučajevima čak i duže od jednog dana. 

Zasigurno ima puno više smisla nabaviti wallbox. Ako imate garažu i mogućnost dovoda strujnog priključka, on se vrlo vjerojatno može instalirati bez ikakvih poteškoća. Jedini preduvjet za punjenje električnog/e-Hybridni automobila kod kuće je parkirno mjesto sa strujnim priključkom. 

MOON, u suradnji s markom SEAT. Kod kuće, punjači za marku SEAT(wallbox/zidne kutije) pokreću vaš električni/e-Hybridni  automobil za samo 4 sata (ovisno o vrsti instalacije). Ovisno o vašim potrebama, nudimo 3 vrste SEAT punjača, koji su svi kompatibilni s budućim SEAT  električnim/e-Hybridnim automobilima. SEAT Charger savršen je ako se samo želite priključiti i puniti (bez daljinske funkcije), dok SEAT Charger Connect i SEAT Charger Pro imaju WiFi vezu tako da možete daljinski upravljati procesom punjenja. SEAT Charger Pro čak ima i mjerač električne energije koji vam pomaže da precizno pratite potrošnju energije i Ethernet vezu: ako vam je draža i žičana internetska veza. Brinemo se za instalaciju, jamstvo i korisničku podršku tako da je postavljanje vašeg SEAT punjača kod kuće jednostavan i dosljedno jednostavan proces.

8. Smiju li se električni automobili puniti u podzemnim garažama?

Svoj električni automobil smijete puniti u podzemnoj garaži. Tu nema nikakvih ograničenja. Tehnologija punjenja serijskih modela je sigurna pa oštećenja baterije nisu moguća. Osim toga, moderne litij-ionske baterije ne ispuštaju plinove, tako da je punjenje u zatvorenim prostorima potpuno bezopasno.

9. Koliko traje postupak punjenja?

Na stanicama za brzo punjenje veće jakosti struje (od 25 kw do 150+ kW), kakve se većinom mogu pronaći na odmorištima i benzinskim postajama na autoputovima, baterija potpuno električnog vozila će se uglavnom napuniti do 80 % u roku od sat vremena. Na javnim stanicama za punjenje izmjeničnom strujom (AC punjenje) ili na kućnom wallboxu manje jakosti struje (do maks. 22 kW) punjenje traje otprilike između 4 i 8 sati, ovisno o kapacitetu baterije i brzini punjenja.

10. Što ako svi istovremeno žele puniti svoj električni automobil?

Poduzeća za opskrbu energijom opremila su infrastrukturu punjenja inteligentnim menadžmentom punjenja. Nadležne službe utvrđuju maksimalnu jakost struje koju treba staviti na raspolaganje za punjenje električnih automobila. Na taj se način sprečavaju vršna opterećenja, a time i dodatni troškovi. Čak i kad bi sva nova vozila istovremena imala 100%-tni električni pogon, potrošnja struje u zemlji porasla bi samo za nekoliko postotaka, što ne bi predstavljalo nikakav problem za opskrbu.

11. Koja je cijena jednog postupka punjenja na javnoj stanici za punjenje?

Načelno se cijene na javnim stanicama za punjenje orijentiraju prema količini napunjenje električne energije ili prema vremenu punjenja u minutama, pri čemu cijena često ovisi i o snazi priključka. Osim toga, cijene se razlikuju ovisno o pružatelju usluge. Mnogi pružatelji usluge nude modele s pretplatom i flatrate tarife. Stoga se cijene punjenja na istoj punionici mogu varirati.

U gradu Zagrebu u javnim garažama korištenje punionica je besplatno, dok vlasnik plaća samo cijenu parkirališne karte koja je ista kao i kod drugih korisnika garaže.

12. Koja je cijena privatnih rješenja za punjenje?

Troškovi za privatno rješenje za punjenje, primjerice wallbox, razlikuju se od proizvođača do proizvođača. Maloprodajna preporučena cijena s PDV-om osnovnog modela wallbox punjača marke SEAT trenutno iznosi 5.405 kn. Za više informacija molimo obratite se ovlaštenom SEAT servisu.

13. Postoje li razlike kod utikača za punjenje? (Koji tipovi utikača postoje?)

SEAT vozila koriste dva standardna priključka za punjenje, Tip 2 utikač za punjenje izmjeničnom (AC) strujom te CCS utikač za punjenje istosmjernom (DC) strujom.

14. Mogu li puniti električni automobil i po kiši?

Da, električni automobil možete puniti i po kiši. 

15. Može li mi netko ukrasti kabel tijekom postupka punjenja?

Ne. Kabel se tijekom postupka punjenja zaključava na vozilu i punionici, tako da postupak punjenja ne mogu prekinuti neovlaštene osobe, te se deblokira tek nakon otključavanja vozila. Kabel se neovlašteno ne može izvući niti iz automobila niti iz punionice.

16. Što je wallbox?

Wallbox je stanica za punjenje koja se montira na zid. Ona je idealna za jednostavno i brzo punjenje vašeg vozila kod kuće. Kako biste odabrali odgovarajući wallbox, preporučujemo vam da kontaktirate svog SEAT ovlaštenog trgovca.

17. Tko će izvršiti instalaciju mog wallboxa?

Siguran hardver za punjenje jedan je od ključnih faktora za uspjeh električne mobilnosti. 

Uređaj možete instalirati angažirajući vlastitog električara ili se možete obratiti SEAT ekspertima za punjenje električnih vozila koji Vas mogu dodatno savjetovati i ponuditi Vam također pregled postojećih instalacija te uslugu instalacije.

18. Koja je razlika između javnih punionica i wallboxa?

Punionice se mogu pronaći u javnim prostorima, primjerice na odmorištima ili benzinskim postajama, te je dio javne infrastrukture. Za razliku od toga kućni sustavi za punjenje, takozvani wallboxi, namijenjeni su za privatnu upotrebu, primjerice u vlastitoj garaži ili na parkiralištu tvrtke.

19. Kako funkcionira punjenje u inozemstvu?

Punjenje u inozemstvu u pravilu funkcionira kao i u tuzemstvu. SEAT usluga punjenja omogućuje komforno punjenje na više od desetke tisuća punionica diljem Europe, čime se omogućuje komforno i sigurno punjenje i u inozemstvu.

20. Treba li vozilo puniti svaki dan?

 Kako biste u potpunosti iskoristili prednosti e-Hybrida, dobra je ideja uključiti se svaki dan. Međutim, ako iz bilo kojeg razloga zaboravite napuniti, nastavit će voziti kao konvencionalni hibrid: s dodatnom energijom iz regenerativnog kočenja. To vam daje veću učinkovitost od konvencionalnog motora s unutarnjim izgaranjem.

21. Koji se poticaji mogu dobiti za električna vozila?

Zahvaljujući većoj održivosti koju nude BEV i PHEV vozila te manjem onečišćenju okoliša brojne su izvršne vlasti (pa tako i Vlada Republike Hrvatske) počele poticati korištenje dotičnih vozila tako što su formirale razne poticaje za korisnike električnih automobila. 

Informacije o raspoloživim poticajima za električna vozila možete pronaći na stranici Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (FZOEU), pod rubrikom Sufinanciranje nabave energetski učinkovitijih vozila.

 

Doseg

1. Koliku udaljenost mogu prijeći električnim automobilom?

Doseg električnog automobila ovisi o dotičnom modelu automobila. 

2. Koliku udaljenost mogu prijeći zimi električnim automobilom?

Doseg i zimi ovisi o dotičnom modelu vozila te o načinu vožnje i raznim drugim čimbenicima. Ali i niske temperature tijekom zime također utječu na doseg električnog automobila. Sva energija, a time i toplina, u električni automobil dolazi iz baterije. Zbog hladnoće tijekom zime grijanje unutrašnjosti, grijanje stražnjeg stakla, grijanje sjedala itd. troše više struje. Ta veća potrošnja struje uzrokuje smanjenje dosega električnog automobila tijekom zime.

Okoliš

1. Jesu li električni automobili zaista ekološki prihvatljiviji od drugih tipova vozila?

Električni automobili imaju brojne prednosti, između ostaloga prvenstveno zato što ne ispuštaju CO2, što je korisno za okoliš. Osim toga, povećava se udio obnovljivih izvora energije koji će u budućnosti pokrivati veći dio potrebne struje. 

Ako promatramo posljedice električnog i konvencionalnog automobila kroz emisije CO2 i pogon, treba ih promatrati diferencirano. Naime, količina utrošenih sirovina za proizvodnju električnog automobila veća je nego kod automobila s motorom na izgaranje. U pogledu dušikovih oksida, koji se trenutačno nalaze u posebnom fokusu, električni automobil ima svakako prednost. Pritom treba svakako imati na umu činjenicu da posljedice za okoliš također ovise o mjestu emisija. U načelu bitno je koje će se mjerenje i promišljanje uzeti za ukupnu procjenu. Je li zaštita klime važnija od kvantitativne potrošnje sirovina? Koja se vrijednost pripisuje zaštiti zdravlja na licu mjesta u odnosu na emisije koje nastaju izvan centra grada? Jasan odgovor na ovo pitanje ne postoji. 

2. Mogu li se baterije električnih vozila reciklirati?

Da, baterije električnih (i hibridnih vozila) mogu se reciklirati. Litij-ionske baterije mogu se reciklirati isto kao i baterije laptopa i smartphonea.

3. Mogu li se reciklirati baterije električnih i e-Hybridnih vozila?

Da, baterije električnih i e-HYbridnih vozila mogu se reciklirati. Litij-ionske baterije mogu se reciklirati baš kao i baterije iz prijenosnih računala ili pametnih telefona.

Više o punjenju kod kuće

1. Što je MOON punjač i za što se koristi?

MOON punjač je zidni uređaj za punjenje, u idealnom slučaju montiran u vašoj garaži kod kuće, koji vam omogućuje komforno i sigurno punjenje vašeg vozila. Štoviše, uređaj vam može ponuditi funkcije na daljinsko upravljanje te čak i internetsku vezu tako da njime možete upravljati na daljinu i primati statistike punjenja na svoj korisnički portal.

Prednosti MOON punjača vezane uz punjenje kod kuće:

  • Do 8 puta brži od punjenja na običnoj kućnoj utičnici
  • Sprječava električno preopterećenje
  • Blokira vaše mjesto za punjenje radi sprječavanja zlouporabe
  • Može upravljati punjenjem na daljinu kod modela s remote funkcijama
  • Aplikacija SEAT Easy Charging App kompatibilna je s modelima SEAT Charger Connect i Charger Pro

 

2. Koji je MOON punjač dostupan za moj automobil?

 Ako imate Plug-in električno vozilo (PHEV) ili električno vozilo na bateriju (BEV), to znači da možete puniti svoje vozilo na ulici, pomoću aplikacije Easy charging App i kod kuće pomoću MOON punjača za optimirano punjenje baterije ili na uobičajenoj utičnici.

SEAT punjač: dostupan u jednofaznoj i trofaznoj izvedbi za do 11 kW AC.

SEAT Charger Connect: povezuje se s vašim kućnim internetom, možete dodavati remote funkcije.

SEAT Charger Pro: sličan kao i SEAT Charger Connect, ali uključuje integriranu 3G povezivost i certificirani MID mjerač potrošnje energije pomoću kojeg možete mjeriti potrošnju svog punjača.

 

3.Mogu li MOON punjačem puniti i druge automobile?

Svi punjači mogu se koristiti za punjenje PHEV i BEV modela većine marki jer je plug-in standard EU-a univerzalan sukladno standardima IEC 62196-2 i IEC 62196-3 te lokalnim inicijativama standardizacije… tako da bi ulaganje u MOON  punjač trebalo biti jednokratno dugotrajno ulaganje u uređaj koji istinski omogućuje e-mobilnost.

Naši partneri za ugradnju također provode sva funkcionalna ispitivanja i sve funkcionalne provjere u skladu s lokalnim zahtjevima. Ako zatrebate dodatne usluge, naši partneri za ugradnju rado će za vas izraditi individualnu dodatnu ponudu.

4. Tko će mi pomoći ako moj MOON punjač ne radi ispravno ili imam problema s punjenjem?

Odmah nas obavijestite ako imate problem. Možete nas kontaktirati putem obrasca na MOON službenoj web stranici, kojem pristupite ovdje.

5. Ako nisam u mogućnosti vozilo napuniti kod kuće, gdje mogu vozilo napuniti na putu?

Ukoliko ste u potrebi koristiti javne punionice, preporučujemo MOON punionice čije lokacije možete pronaći na linku MOON službene web stranice

Aktivaciju MOON i mnogih drugih punionica možete postići korištenjem SEAT Easy Charging aplikacije. Više o aplikaciji pogledajte ovdje.

6. Što je RFID kartica i zašto je potrebna?

RFID (radiofrekvencijska identifikacija) kartica vam može biti potrebna kako biste pokrenuli punjenje na svom povezanom wallboxu te na mnogim stanicama za punjenje.

Tijekom postupka registracije imati ćete mogućnost narudžbe autorizacijske kartice na vašu željenu adresu.

Više o SEAT Easy Charging aplikaciji pogledajte na stranici Punjenje putem javnih punionica.

 

7. Kolika je maksimalna snaga punjenja SEAT e-HYBRID vozila?

Maksimalna snaga punjenja e-HYBRID vozila za, iznosi 3,6 kW što promatrano s aspekta vremena punjena iziskuje 3h 33min, za punjenje od 0- 100 %.

Navedena snaga punjenja se odnosi na punjenje putem wallbox uređaja ili javnih punionica.

U slučaju punjenja putem kućanske utičnice snaga punjenja iznosi do 2,3 kW, što odgovara vremenu punjenja 5h.

 

Više o punjenju putem javnih punionica

1. Što je Easy Charging i što je važno za mene?

Nema brige oko mjesta za punjenje vašeg e-HYBRID vozila. Aplikacija Easy Charging App omogućuje vam punjenje na više od 200.000 (stanje: srpanj 2021.) javnih mjesta za punjenje diljem Europe te dodatno možete upravljati svojim punjačem kod kuće. Sve informacije bit će vam raspoložive unutar samo jedne aplikacije: povijest punjenja, računi ... - samo se trebate prijaviti SEAT ID-jem*.

 Detalje oko preuzimanja aplikacije pogledajte ovdje.

** Za kreiranje SEAT ID preuzmite aplikaciju SEAT CONNECT ili posjetite MySEAT Portal kako biste kreirali svoj SEAT ID i uživajte u SEAT CONNECT online uslugama.

2. Kako se pristupa aplikaciji Easy Charging App?

Aplikacija Easy Charging App besplatna je, možete je preuzeti u trgovinama iOS App Store ili Google Play. Za pretplaćivanje su vam potrebni samo SEAT ID * i VIN** vašeg automobila. 

 

*Preuzmite aplikaciju SEAT CONNECT ili posjetite MySEAT Portal kako biste kreirali svoj SEAT ID i uživajte u SEAT CONNECT online uslugama.

**VIN ili broj šasije vozila možete pronaći u desnom doljem uglu vjetrobranskog stakla.

3. Je li Easy Charging besplatan?

Nema naknade za aktivaciju, možete se besplatno registrirati. Postoje različite tarife koje pokrivaju sve potrebe vozača električnog vozila za povremene i česte korisnike. Cijene za AC i  DC punjenje razlikuju se od tarife do tarife i detaljno se prikazuju kada se pretplatite u aplikaciji.

4. Postoje li posebne tarife za punjenje u inozemstvu?

Nema posebnih tarifa za punjenje u inozemstvu. Vaša tarifa vrijedi na svim europskim tržištima na kojima je dostupan SEAT Easy Charging.

5. Gdje se sve nalaze MOON punionice?

Lokacije MOON punionica možete pronaći na linku MOON službene web stranice

6. Što je RFID kartica i zašto je potrebna?

RFID (radiofrekvencijska identifikacija) kartica vam može biti potrebna kako biste pokrenuli punjenje na svom povezanom wallboxu te na mnogim stanicama za punjenje.

Tijekom postupka registracije ćete imati mogućnost narudžbe autorizacijske kartice na vašu željenu adresu.

 Više o SEAT Easy Charging aplikaciji pogledajte na stranici Punjenje putem javnih punionica.

 

7. Koja je razlika između punjenja putem RFID kartice i aplikacije?

Trenutačno postoje dvije mogućnosti pokretanja i zaustavljanja punjenja na javnim mjestima za punjenje.

  1. Možete odobriti punjenje RFID karticom (prislanjanjem na čitač kartice mjesta za punjenje).
  2. Punjenje se također može pokrenuti putem aplikacije. Odaberite mjesto za punjenje, spojite kabel i kliknite na "Pokreni" - nakon nekoliko sekundi (ovisno o vašoj internetskoj vezi i serverima distributera stanica za punjenje) punjenje će se pokrenuti.
8. Koja je procedura plaćanja usluge punjenja?

Unutar SEAT Easy Charging aplikacije korisnik ima mogućnost povezati svoju bankovnu karticu preko koje se jednom mjesečno provodi naplata svih postupaka punjenja u prethodnom mjesecu.

9. Koja je procedura plaćanja usluge punjenja?

Unutar SEAT Easy Charging aplikacije korisnik ima mogućnost povezati svoju bankovnu karticu preko koje se jednom mjesečno provodi naplata svih postupaka punjenja u prethodnom mjesecu.

10. Kolika je maksimalna snaga punjenja SEAT e-HYBRID vozila?

Maksimalna snaga punjenja e-HYBRID vozila za, iznosi 3,6 kW što promatrano s aspekta vremena punjena iziskuje 3h 33min, za punjenje od 0- 100 %.

Navedena snaga punjenja se odnosi na punjenje putem wallbox uređaja ili javnih punionica.

U slučaju punjenja putem kućanske utičnice snaga punjenja iznosi do 2,3 kW, što odgovara vremenu punjenja 5h.

 

SEAT CONNECT

1. Što je VIN i gdje ga mogu pronaći na svom vozilu?

VIN (identifikacijski broj vozila ili broj šasije) jedinstveni je 17-znamenkasti identifikacijski kod vašeg vozila marke SEAT. VIN možete pronaći u prometnoj dozvoli ili na vanjskom, donjem, desnom kutu vjetrobranskog stakla. Trebat će vam za upis vozila i postavljanje SEAT CONNECT profila.

2. Što je S-PIN?

S-PIN (Security Pin) je 4-znamenkasti kod kreiran za vaš SEAT ID tijekom registracije. Trebat će vam za daljinsko zaključavanje i otključavanje kao i funkciju daljinske klimatizacije (prilikom daljinskog upravljanja putem smartphonea). 

3. Kako potvrđujem kreiranje računa za mogućnost upisa svog vozila?

Nakon kreiranja SEAT ID-ja, primit ćete e-mail u kojem morate potvrditi svoj račun. Možda će potrajati nekoliko minuta dok e-mail potvrde ne stigne u vašu ulaznu poštu (svakako provjerite i mapu neželjene pošte). Otvorite i kliknite na link u e-mailu kako biste potvrdili svoj račun. Po dovršetku registracije samo još morate upisati svoje vozilo i povezati ga sa svojim korisničkim računom kako biste mogli uživati u cjelokupnoj ponudi SEAT CONNECT online usluga. 

Detaljnije upute možete pronaći na YouTube kanalu.

Ako ne primite e-mail s potvrdom obratite se SEAT korisničkoj podršci, a mi ćemo učiniti sve što je u našoj moći kako bismo vam pomogli.

4. Kako svojem računu dodajem vozilo?

Kako biste se koristili uslugama SEAT CONNECT, svom korisničkom računu morate dodijeliti vozilo. Kako biste to učinili prijavite se na aplikaciju SEAT CONNECT  i unesite VIN (identifikacijski broj vozila ili broj šasije) svog vozila. Primit ćete 8-znamenkasti* kod za registraciju (koji se naziva kodom za uparivanje) koji morate unijeti u sustav navigacije svog vozila kako biste dovršili prijavu (Postavke -> Online usluge -> Registracija).

*Ovisi o opremi - radio ili navigacija.  Detaljnije upute o povezivanju možete pronaći na YouTube kanalu

 

5. Što trebam učiniti ako imam problema s korištenjem SEAT CONNECT usluga?

Prvo provjerite je li osigurano sve navedeno: 

  • Dobar internetski signal i podatkovna veza
  • Ispravan VIN vašeg vozila
  • Model koji je kompatibilan sa željenim uslugama
  • Važeća licenca za usluge (ako je primjenjivo)

Ako ništa od gore navedenog ne riješi problem, molimo obratite se svome ovlaštenom prodajnom SEAT trgovcu.

6. Kojim se značajkama mogu koristiti ako još nisam u potpunosti aktivirao/la SEAT CONNECT?

Ako se ne registrirate i u potpunosti ne aktivirate SEAT CONNECT usluge, možete se koristiti samo zakonski obveznim uslugama (javni poziv za hitne slučajeve).

7. Što se događa s osobnim podacima koje ustupim tijekom registracije za SEAT CONNECT usluge?

SEAT održava bazu podataka svih osobnih podataka koje nam ustupe kupci, kao i svih ostalih informacija koje su nužne za pružanje SEAT CONNECT usluga, kao na primjer podatke o vozilu i geolokaciju. Svi podaci kreirani tijekom korištenja SEAT CONNECT usluga pripadaju kupcu. Dakle, korištenje podataka ovisi o izričitoj privoli kupca. 

Cjelokupno korištenje podataka odvija se u skladu s Općom uredbom o zaštiti podataka EU-a (GDPR). Za više informacija potražite pravila o privatnosti tvrtke SEAT CONNECT.

Imajte na umu da sve podatke koristi samo tvrtka SEAT i njezini distribucijski i servisni partneri. Podaci se ne dijele s trećim stranama iz komercijalnih razloga i u većini slučajeva ostaju anonimni (neanonimni podaci koriste se samo kada je to nužno). U takvim slučajevima SEAT obrađuje podatke u skladu sa strogim sigurnosnim smjernicama.

8. Koju opremu moje vozilo treba za korištenje SEAT CONNECT uslugama?

Vaše vozilo mora pripadati jednom od modela navedenih u nastavku:

  • SEAT Leon proizveden od svibnja 2020.
  • SEAT Arona, Ateca, Ibiza ili Tarraco proizvedeni od rujna 2020.
9. Koje zemlje imaju pristup SEAT CONNECT uslugama?

Dostupnost SEAT CONNECT usluge planirana je u Njemačkoj, Belgiji, Češkoj Republici, Danskoj, Finskoj, Norveškoj, Švedskoj, Francuskoj, Ujedinjenom Kraljevstvu, Irskoj, Austriji, Švicarskoj, Italiji, Španjolskoj , Portugalu, Poljskoj, Mađarskoj, Grčkoj, Cipru, Nizozemskoj, Luksemburgu, Bugarskoj, Rumunjskoj, Hrvatskoj, Sloveniji, Malti, Slovačkoj, Andori, Estoniji, Latviji, Litvi, Srbiji, Albaniji, Makedoniji, Bosni i Hercegovini te Ukrajini, Crnoj Gori i Gibraltaru. 

Kako biste pronašli najnovije informacije o dostupnosti u vašoj zemlji provjerite na aplikaciji SEAT CONNECT.

10. Koliko dugo vrijedi moja pretplata na SEAT CONNECT usluge?

Besplatno probno razdoblje može se razlikovati ovisno o zemlji i razini opreme, no uvijek traje najmanje 12 mjeseci. Rok valjanosti usluge povezan je s vašim vozilom i prikazan na vašem korisničkom računu. Po završetku besplatnog probnog razdoblja, morate obnoviti pretplatu kako biste nastavili uživati u uslugama.

Usluge:

  • SEAT CONNECT za radio uređaj  (Safety & Service and Remote Access). 
  • SEAT CONNECT za navigacijski sustav  (Safety & Service, Remote Access, Online Infotainment i Infotainment aplikacije*).
11. Što podrazumijeva Aktivacija u vozilu?

Aktivacija u vozilu omogućuje vam upis vašeg vozila (dok ste u vozilu), povezujući ga s vašim SEAT ID-jem kao biste se mogli koristiti SEAT CONNECT uslugama. 

Pomoć kroz registraciju vodit će vas kroz jednostavan postupak kreiranja vašeg SEAT ID računa u vašem vozilu, prijave i upisa vašeg vozila i zatim njegovog dodavanja u garažu (Garage). Tijekom postupka registracije možete pročitati sve potrebne pravne informacije (opće uvjete poslovanja, pravila o privatnosti) te prihvatiti ugovorne uvjete za SEAT CONNECT usluge. 

12. Moje vozilo ne prihvaća moj registracijski kod, što da učinim?

Prvo, provjerite ima li vaš SEAT aktivnu internetsku vezu te je li registracijski kod koji unosite istekao (registracijski kod vrijedi godinu dana). Ako to ne riješi problem, pokušajte izbrisati vozilo iz vaše garaže (Garage) te ponovno dodajte vozilo. Primit ćete novi registracijski kod za upis vašeg vozila.

13. Kako mogu aktivirati ili deaktivirati Privatni modus?

Možete odabrati i mijenjati između različitih modusa privatnosti preko odjeljaka infotainment sustava: Upravljanje uslugama i Kontrolni centar. 

14. Kako se aktivira Privatni poziv u nuždi? Kako se on razlikuje od Javnog poziva u nuždi?

Kada vaše vozilo prepozna ozbiljan sudar zbog aktivacije zračnih jastuka ili zatezača pojaseva, automatski se uspostavlja veza s call centrom za pozive u nuždi.

Ako je aktivirana usluga SEAT CONNECT, poziv se upućuje privatnom operateru, a ne pozivom na javni/lokalni telefonski broj za hitne slučajeve. Uz Privatni poziv u nuždi hitne službe primaju dodatne podatke u vezi s vrstom sudara kao što su lokacija, adresa, broj osoba u vozilu te ozbiljnost sudara.

Također, prosljeđuje se informacija o jeziku HMI sučelja kako biste uvijek primili pomoć na svojem jeziku, čak i u inozemstvu. Ako vaš jezik nije dostupan, pomoć ćete primiti na engleskom jeziku, bez obzira na to gdje se nalazite.

Ako želite, ostat ćemo na vezi s vama do dolaska hitnih službi. Uzmite u obzir da u pravilu ne pratimo vašu lokaciju. Vaši podaci prenose se samo u slučaju sudara radi jamčenja vaše sigurnosti. Također je dostupna manualna aktivacija značajke Poziv u nuždi putem modula s tri gumba ili zaslona infotainment sustava.

 

15. Što je korisnički ID?

Sve o IDu pročitajte ovdje.

16. Mogu li poništiti vezu između korisničkog ID-a i automobila?

Da. Idite u izbornik Infotainment u vozilu i pod stavkom "Korisnik" pritisnite "Izbriši korisnika / Vrati na tvorničke postavke". Time će se svi vaši podaci izbrisati iz vozila i iz sigurnosne kopije marke SEAT. Ovaj je postupak obvezno provesti u slučaju prijenosa vlasništva.

17. Ukraden mi je smartphone. Mogu li blokirati uslugu radi sprječavanja zlouporabe?

Ako izgubite svoj uređaj možete promijeniti lozinku pristupanjem aplikaciji SEAT CONNECT s drugog uređaja. Nova će lozinka biti potrebna tijekom korištenja svih usluga aplikacije SEAT CONNECT. Za dodatnu sigurnost možete izmijeniti postavke aplikacije tako da morate ponovno unijeti svoju lozinku nakon 5, 10 ili 15 minuta neaktivnosti računa.

18. Zašto se ne mogu prijaviti u aplikaciju SEAT CONNECT?

Prvo se uvjerite da na svom smartphoneu imate instaliranu najnoviju verziju. Kako biste to provjerili posjetite Apple App Store ili Google Play Store i instalirajte dostupni update.

Ako i dalje imate problema s prijavom na svoj SEAT CONNECT račun, možete upotrijebiti e-mail s kojim ste se prijavili, vaše korisničko ime ili broj mobilnog telefona u aplaikaciji SEAT CONNECT za identifikaciju vašeg računa i ponovno postavljanje lozinke.  Ako to ne riješi problem, obratite se SEAT korisničkoj podršci, a mi ćemo učiniti sve što je u našoj moći kako bismo vam pomogli.