Čvrst temelj za budućnost

SEAT bilježi pozitivne financijske rezultate i suočava se s izazovnom godinom

25.03.2020
  • Dvoznamenkasti rast prodaje povećava ključne financijske pokazatelje na rekordnu vrijednost
  • Dobit nakon oporezivanja povećava se za 17,5 % i iznosi 346 milijuna eura
  • Marka SEAT namijenila je 1,259 milijardi eura za ulaganja u troškove istraživanja i razvoja (+3 %)
  • Carsten Isensee: "Prodajni rezultati iz 2019. godine predstavljaju čvrst temelj na kojem ćemo graditi budućnost"
  • Wayne Griffiths: "Marka CUPRA bit će ključna za povećanje dugoročne operativne marže poduzeća"
  • Tvrtka će zaposlenicima isplatiti bonus na temelju dobiti u iznosu od 1550 eura
  • Carsten Isensee: "Pandemija koronavirusa onemogućuje bilo kakvu pouzdanu prognozu u vezi s utjecajem na globalno gospodarstvo i uspjehom marke SEAT u 2020. godini"

U 2019. godini marka SEAT zadržala je pozitivan trend rasta četiriju proteklih godina te je ostvarila rekordne financijske rezultate, zahvaljujući kojima se može uspješno suočavati s izazovima koje sa sobom donosi 2020. godina. Španjolsko je poduzeće zabilježilo dobit nakon oporezivanja od 346 milijuna eura, što je 17,5 % više nego u 2018. godini (294 milijuna eura). Operativna dobit porasla je za 57,5 % na 352 milijuna eura (2018. godina: 223 milijuna), a promet je porastao za 11,7 % na ukupno 11,157 milijardi eura u usporedbi s 2018. godinom (9,991 milijarda), a to je rezultat koji se zasniva na povećanju prodaje.

"Godina 2019. bila je pozitivna za marku SEAT. Rezultati postignuti zahvaljujući timskom radu cjelokupne organizacije postavili su nas u optimalan položaj. Prošlogodišnji rezultati predstavljaju čvrst temelj na kojem ćemo graditi dugoročnu budućnost poduzeća."

Carsten Isensee, predsjednik uprave marke SEAT i potpredsjednik nadležan za financije i IT, naglasio je sljedeće:

Godine 2019. marka SEAT namijenila je 1,259 milijardi eura za ubrzanje svojeg ulagačkog programa, poglavito za razvoj novih modela, uključujući električna vozila. To je iznos koji je 3 % veći od onog iz 2018. godine (1,223 milijarde) te je ujedno najveći iznos u povijesti poduzeća. Od toga je iznosa 705 milijuna, dakle 6,4 % ukupne vrijednosti prometa, namijenjeno isključivo za istraživanje i razvoj, što je 7,5 % više nego u 2018. godini (656 milijuna). Gotovo 5 % ukupnog proračuna za istraživanje i razvoj u Španjolskoj za 2019. godinu osigurala je marka SEAT, vodeći industrijski ulagač u istraživanje i razvoj u toj zemlji.

Nadalje, operativni novčani tok porastao je za 56,2 % na 1,092 milijarde eura (2018. godina: 699 milijardi), što predstavlja 9,8 % prometa. Marka SEAT ubraja se među 10 najboljih španjolskih poduzeća kada je riječ o operativnom novčanom toku, što je dokaz njezine financijske održivosti te kapaciteta samostalnog financiranja budućih ulaganja.

Isensee je istaknuo sljedeće: "Ove vrijednosti podržavaju financijski rast marke SEAT. Trud koji su sva područja poduzeća uložila u optimizaciju troškova omogućio nam je postizanje povećane učinkovitosti u pogledu proizvodnih troškova, promicanje inovativnosti među našim dobavljačima i upravljanje neizravnim troškovima. Naši su glavni ciljevi povećanje profitabilnosti portfelja, poboljšanje učinkovitosti i poticanje rasta naše operativne marže."

Prodaja, snažan stup rasta

Isporuke marke SEAT postigle su rekordno visoku vrijednost drugu godinu zaredom te su iznosile 574 078 vozila isporučenih u 2019. godini, što je porast od 10,9 % u usporedbi s prethodnom godinom. Pozitivan razvoj ovog rezultata temeljio se na komercijalizaciji vozila s višom kontribucijskom maržom. Godine 2019. marka SEAT povećala je svoju prosječnu dobit po vozilu za 4,2 % na 15.050 eura/automobilu (2018. godina: 14.450 eura) zahvaljujući SUV vozilima (44 % vozila koje je marka SEAT prodala u 2019. godini bili su modeli Arona, Ateca ili Tarraco) i marki CUPRA. Nova marka ostvarila je znatan doprinos ovim rezultatima, s prodajom koja je iznosila 24 662 vozila, 71,8 % više nego tijekom prethodne godine.

Godine 2019. izvoz marke SEAT, kako vozila tako i komponenti, iznosio je 81 % prometa (9,014 milijardi eura), što je vrijednost koja je konsolidira kao vodećeg španjolskog industrijskog izvoznika, pri čemu je zaslužna za 3 % ukupnog izvoza ove zemlje.

U tom kontekstu i kao dio svoje globalne strategije, poduzeće se okreće prema Latinskoj Americi sa željom za budućim povećanjem svoje prisutnosti u ovoj regiji. Meksiko je vodeće tržište u Latinskoj Americi s 24 314 vozila prodanih tijekom protekle godine, što je 5,4 % više nego u 2018. godini. Marka SEAT prošle je godine započela svoju aktivnost u Čileu te pokrenula plan ekspanzije u Kolumbiji. U veljači 2020. godine marka je također pokrenula strategiju rasta za Peru.

U Europi je ovaj proizvođač automobila postavio novi prodajni rekord u Njemačkoj sa 132 537 prodanih vozila, što je porast od 16,1 %, dok je u Španjolskoj ponovno bio tržišni predvodnik sa 107 954 isporučena vozila, što je porast od 0,2 %. U Ujedinjenoj Kraljevini, trećem najvećem tržištu poduzeća, prodaja je nastavila rasti te je dosegnula rekordna 68 822 prodana vozila (+9,5 %). Marka SEAT također je zabilježila najveći prodajni volumen na relevantnim tržištima kao što su Austrija, Švicarska, Poljska, Izrael, Švedska i Danska.

Prema riječima Waynea Griffithsa, potpredsjednika marke SEAT nadležnog za prodaju i marketing te predsjednika uprave marke CUPRA: "Isporuke naših vozila zabilježile su dvoznamenkast rast treću godinu zaredom, i to u ozračju općeg usporavanja rasta. Naš glavni cilj za ovu godinu jest poboljšati profitabilnost prodaje i stabilizirati tržišni udio." Griffiths dodaje: "Marka CUPRA strateški je prioritet za poduzeće SEAT. Zahvaljujući emotivnijim modelima i višoj kontribucijskoj marži marka CUPRA namjerava postići promet od 1 milijarde eura nakon što se svi njezini modeli uvedu na tržište. Ova će marka biti ključna za povećanje operativne marže poduzeća."

Martorell, vodeća tvornica za proizvodnju automobila u Španjolskoj

Iz industrijskog je aspekta proizvodnja vozila marke SEAT tijekom 2019. godine rasla 12,1 % te iznosila rekordnih 592 019 automobila (2018. godina: 528 293 automobila). U 2019. godini marka SEAT proizvodila je vozila u Martorellu, Kvasinyju i Mladoj Boleslavi (Češka Republika), Wolfsburgu i Zwickauu (Njemačka), Palmeli (Portugal) i Bratislavi (Slovačka).

Također, tijekom 2019. godine tvornica marke SEAT u Martorellu je proizvela ukupno 500 005 vozila te je, unatoč obustavi proizvodnje uslijed požara u objektu jednog od dobavljača, ostvarila svoj najveći proizvodni rezultat od 2000. godine. Ova je vrijednost bila 5,4 % veća nego u 2018. godini (474 300 vozila) te je tvornici u Martorellu omogućila konsolidaciju svojeg položaja proizvodnog pogona koji proizvodi najviše automobila u Španjolskoj, drugom najvećem europskom tržištu koje proizvodi automobile.

Tvornica u Martorellu zaključila je godinu s razinom iskorištenosti većom od 90 % njezina maksimalnog kapaciteta, a tijekom godine proizvodila je gotovo 2300 vozila dnevno. Godine 2020. tvornica će započeti s proizvodnjom novog modela Leon, i to s amblemom marke SEAT i marke CUPRA, te modela CUPRA Formentor. K tomu će se prvi put započeti proizvoditi električna vozila s plug-in hibridnim verzijama serije modela Leon.

U okviru svoje predanosti borbi protiv klimatskih promjena i smanjenju ugljičnih emisija marka SEAT namijenila je 27 milijuna eura za ulaganja u održive inicijative u okviru tvornice u Martorellu s ciljem smanjenja emisija CO2. Marka SEAT radi na ambicioznoj ekološkoj strategiji koja se naziva "Move to Zero", a čiji je cilj, između ostalog, smanjiti emisije CO2 u cjelokupnom proizvodnom ciklusu. Jedan od glavnih ciljeva ovog plana jest postići nultu stopu ugljičnog otiska za tvornicu u Martorellu do 2030. godine.

S temeljnom radnom snagom od 14 663 zaposlenika dana 31. prosinca 2019. godine marka SEAT jedan je od najvećih poslodavaca u Španjolskoj. Njih ukupno 98 % ima ugovor o radu na neodređeno vrijeme. Zahvaljujući iznimnim rezultatima marka SEAT isplatit će svojim zaposlenicima bonus u iznosu od 1550 eura koji se temelji na dobiti, što je iznos koji je 250 eura veći od iznosa navedenog u kolektivnom ugovoru te je ujedno najveći u povijesti, a učinit će to zbog odlučujućeg doprinosa zaposlenika prošlogodišnjim rezultatima.

Godina 2020. ispunjena je izazovima

Automobilska industrija nalazi se na najvećoj transformacijskoj prekretnici u svojoj povijesti, a sljedećih će nekoliko godina biti od odlučujuće važnosti, s temeljitim promjenama koje će utjecati na cjelokupni sektor. Izazovi koji trenutačno predstoje svakako su razvoj električnih vozila, ciljevi za smanjenjem emisija štetnih tvari, novi oblici mobilnosti, borba protiv klimatskih promjena te nepovoljan makroekonomski scenarij, a sve njih popratila je pandemija bolesti COVID-19, koja je marku SEAT prisilila na donošenje Privremenog plana za prilagodbu zapošljavanja.

Carsten Isensee, predsjednik uprave marke SEAT i potpredsjednik nadležan za financije i IT, izjavio je sljedeće: "Tijekom 2020. godine naporno ćemo raditi kako bismo se suočili s raznim izazovima koji će utjecati na naše poslovanje, kao što su smanjenje aktivnosti na tržištima i, posebice, učinci pandemije bolesti COVID-19. Pandemija koronavirusa onemogućuje davanje bilo kakve pouzdane izjave u vezi s utjecajem na globalno gospodarstvo i poslovnim uspjehom marke SEAT u 2020. godini. U ovom će kontekstu i tijekom trajanja ove krize provedba mjera radi osiguranja likvidnosti biti od najveće važnosti. Kada sve ovo prođe, naš će prioritet biti što prije ponovno uspostaviti normalnu proizvodnju i prodaju."

Kako bi mogla svladati buduće izazove, marka SEAT donijela je tijekom 2019. godine nekoliko strateških odluka povezanih s ključnim projektima. U tom je pogledu, kao i unutar okvira revizije strategije marki, tržišta i proizvodnih sustava unutar Volkswagen koncerna, marka SEAT odlučila odgoditi svoj prodor na kinesko tržište te neće sudjelovati u dioničkoj strukturi zajedničkog pothvata JAC Volkswagen, iako će nastaviti surađivati s područjima dizajna te istraživanja i razvoja. K tomu marka Volkswagen u koncernu predvodi razvoj modularne električne platforme (MEB) za električna vozila dužine oko 4 metra, a marka SEAT aktivno surađuje na tom projektu s drugim markama koncerna.

Također, postoji određena razina nesigurnosti u pogledu određenih tržišta, primjerice Ujedinjene Kraljevine ili Alžira, koja može utjecati na aktivnost poduzeća. Na primjer, uslijed promjena propisa dogovorenih sredinom 2019. godine u Alžiru, marka SEAT prestala je montirati vozila, što su također učinili svi drugi proizvođači u toj zemlji. Marka SEAT i Volkswagen koncern trenutačno analiziraju moguće načine za nastavak rada u Alžiru u suradnji s vladinim tijelima, pri čemu, dakako, i dalje ostaju predani interesima zemlje i cjelokupne regije.

Početak elektrifikacije marki SEAT i CUPRA

Marke SEAT i CUPRA na tržište će uvesti pet novih električnih i plug-in hibridnih modela tijekom 2020. i 2021. godine, a oni će se pridružiti električnoj verziji modela SEAT Mii koji je već u prodaji. Ponuda modela Leon obuhvaćat će plug-in hibridne električne modele pod okriljem marki SEAT i CUPRA, model SEAT Tarraco bit će dostupan u PHEV verziji, a model CUPRA Formentor, prvi model koji je dizajniran i razvijen ekskluzivno za marku CUPRA, također će imati plug-in hibridnu električnu varijantu. Nadalje, model el-Born bit će drugo potpuno električno vozilo marke nakon modela Mii electric.

Ponuda marke SEAT također će sadržavati učinkovitije motore na unutarnje izgaranje tijekom narednih pet godina kako bi se kupcima ponudio veći izbor mogućnosti. U tom će se pogledu novi model Leon na tržište uvesti u verzijama kao što su benzin, dizel, plug-in električna hibridna tehnologija, mikrohibridna tehnologija te verzija s pogonom na zemni plin.

Godine 2020. poduzeće će također nastaviti širiti svoju predanost urbanoj mobilnosti te će prvi put u svojoj gotovo 70-godišnjoj povijesti lansirati električni e-Scooter i novi električni KickScooter. Tijekom 2019. godine marka SEAT prodala je 11 000 modela SEAT EXS KickScooter. Zahvaljujući ovim vozilima i pokretanju proizvodne ofenzive marka SEAT priprema se na suočavanje s transformacijom automobilske industrije te, također, ponudu alternativnih usluga mobilnosti.