Od modela SEAT 600 do proizvodnje respiratora

70 godina povijesti – sposobnost preobrazbe marke SEAT

07.05.2020
  • Od modela SEAT 600 do proizvodnje respiratora
  • Osnovana 9. svibnja 1950. godine, marka SEAT ove subote slavi svoju 70. obljetnicu pogleda uperena u budućnost
  • Povijest uspjeha, izazova i neprestane preobrazbe: od proizvođača automobila do velikog, održivog, inovativnog i tehnološki naprednog poduzeća
  • S 15 000 zaposlenika ova je marka trenutačno vodeći industrijski ulagač u istraživanje i razvoj u Španjolskoj, čini 1 % BDP-a te je vodeći izvoznik
  • Spremnost za budućnost oblikovana je elektrifikacijom, digitalizacijom i novom urbanom mobilnošću 

Marka SEAT je svoje uzbudljivo putovanje započela prije sedamdeset godina. Dana 9. svibnja 1950. godine osnovano je poduzeće koje je Španjolsku postavilo na kotače i uvelo demokratičnost u područje mobilnosti. Od toga trenutka pa sve do proslave svoje 70. obljetnice marka SEAT prošla je temeljitu transformaciju i pokazala vrhunsku sposobnost preobrazbe.

To putovanje puno izazova učinilo je ovo inovativno poduzeće onime što ono danas jest. SEAT je jedino automobilsko poduzeće koje dizajnira, razvija i proizvodi vozila te ih stavlja na tržište u Španjolskoj, ono je vodeći industrijski ulagač u istraživanje i razvoj u zemlji, čini 1 % BDP-a te izvozi 80 % svojih vozila. Ono je stabilno poduzeće koje je dio Volkswagen koncerna. Ono je poduzeće koje raste i nastavlja nuditi najbolja rješenja za mobilnost kako bi živote ljudi učinilo jednostavnijima.

 "Tijekom svoje 70-godišnje povijesti marka SEAT se mijenjala i se uspješno suočavala s izazovima koji su joj se ispriječili na putu. Nju nadahnjuje moć preobrazbe zbog koje je marka SEAT iz automobilskog proizvođača izrasla u tehnološki i industrijski napredno poduzeće".

Carsten Isensee, predsjednik uprave marke SEAT i potpredsjednik nadležan za financije i IT, istaknuo je sljedeće:

Iz Barcelone u svijet

Marka SEAT je 1953. godine otvorila vrata tvornice Zona Franca čiji je dnevni kapacitet proizvodnje bio pet vozila SEAT 1400. Nakon razdoblja od 40 godina proizvodnje legendarnih modela kao što su SEAT 600 i SEAT 127, poduzeće je odlučilo izgraditi novu, veću i suvremeniju tvornicu, čime se od 1993. godine proizvodnja iz Barcelone premješta u Martorell. Ova tvornica, koja je pokrenuta ulaganjem od 244,5 milijardi španjolskih pezeta (1,47 milijardi eura), započela je s radom uvođenjem druge generacije modela SEAT Ibiza i nove SEAT Cordobe na tržište, uz kapacitet proizvodnje od 1500 vozila dnevno.

Poduzeće u ovom trenutku ima tri proizvodna centra: Barcelona, El Prat de Llobregat i Martorell, gdje se trenutačno proizvode modeli Ibiza, Arona i Leon. Tvrtka k tomu proizvodi modele Ateca u Češkoj Republici, Tarraco u Njemačkoj, Alhambra u Portugalu i Mii electric, prvi potpuno električni automobil marke SEAT, u Slovačkoj. Do danas je proizvedeno više od 19 milijuna vozila marke SEAT.

Otkad je poduzeće prvi put počelo s izvozom 1965. godine, pri čemu je prvo odredište bila Kolumbija, marka SEAT postala je vodećim španjolskim industrijskim izvoznikom te je zaslužna za gotovo 3% ukupnoga španjolskog izvoza. Vozila marke SEAT danas dospijevaju na razna odredišta kao što su Novi Zeland, Meksiko i Francuska Gvajana.

Evolucija marke SEAT tijekom proteklih 70 godina bila je eksponencijalna, od dizajna automobila preko proizvodnje sve do njezinog obujma izvoza. Danas se za tri minute proizvede jednak broj vozila za koji je ranije bio potreban cijeli radni dan, a u usporedbi s dvogodišnjim čekanjem na isporuku modela SEAT 600 tijekom 1950-ih, danas automobil u sklopu usluge "Fast Lane" možete kupiti za 10 minuta u 5 klikova mišem i primiti ga za manje od 21 dan.

Bogata i konkurentna ponuda proizvoda

Tijekom proteklih 70 godina ovaj je proizvođač automobila na tržište uveo ukupno 75 modela, uključujući različite verzije i generacije, među koje se ubrajaju i vodeći koji su označili prekretnicu, počevši u 1953. godini s modelom SEAT 1400, prvim automobilom koji je poduzeće proizvelo, ili pak s legendarnim modelom SEAT 600, koji je predstavljen 1957. godine i koji je nedugo zatim postao simbolom slobode i mobilnosti. Godine 1984. na tržište je uveden prvi model SEAT Ibiza, a 1999. godine i SEAT Leon, koji je od samog početka ostvarivao golem prodajni uspjeh. Također, važno je napomenuti da je 2016. godine marka obogatila svoju ponudu ulazeći u segment SUV vozila modelima SEAT Ateca, SEAT Arona i SEAT Tarraco te 2019. godine najavila model SEAT Mii electric, svoje prvo električno vozilo.

Evolucija i osuvremenjivanje automobila bili su stalni pratitelji tijekom toga putovanja, a u okviru njega proveden je tehnološki razvoj svih aspekata automobila, od sigurnosnih sustava do najnaprednije povezivosti. Usto, kao dio predanosti marke SEAT održivijoj i ekološki prihvatljivijoj mobilnosti, poduzeće se upustilo u dalekosežnu električnu ofenzivu. U pogledu toga će tijekom 2020. i 2021. godine na tržište uvesti nove električne i plug-in hibridne modele, koji će se pridružiti trenutačno komercijalno dostupnoj električnoj verziji modela SEAT Mii; novu obitelj modela Leon, koji je dostupan u PHEV verziji; model Tarraco PHEV i nedavno predstavljeni model CUPRA Formentor, koji će biti dostupan i u električnoj plug-in hibridnoj varijanti. Naposljetku, model elBorn pridružit će se modelu Mii electric kao drugo potpuno električno vozilo marke. 

CUPRA, sposobnost preobrazbe marke SEAT

Modeli CUPRA oduvijek su predstavljali najviši stupanj izražavanja sportskog karaktera marke SEAT, i to još od uvođenja modela Ibiza CUPRA na tržište 1996. godine. Godine 2018. marka SEAT ponovno je probudila svoju sposobnost preobrazbe i stvorila CUPRA-u kao marku tvrtke stvorenu s ciljem predstavljanja jedinstvenog projekta. CUPRA omogućava SEAT-u pristup novim tržištima i novim kupcima koji su u potrazi za sasvim posebnim proizvodom, a time će se također poboljšati kontribucijska marža SEAT-a. Nova je marka dizajnirana za osvajanje srca zaljubljenika u motorna vozila, a karakteriziraju je suvremen dizajn i sportske performanse modela koji se temelje na električnom sustavu. Nakon uvođenja modela CUPRA Ateca i nove obitelji modela CUPRA Leon na tržište, proizvođač automobila predstavio je model CUPRA Formentor, prvo vozilo koje je specijalno dizajnirano za marku s najizraženijim sportskim karakteristikama unutar poduzeća SEAT, a koje se proizvodi u Martorellu, u nedavno otvorenom sjedištu CUPRA Garage.

Puno više od proizvođača automobila - poduzeće za tehnologiju mobilnosti

Ako je marka SEAT bila rođena s ciljem unošenja demokratičnosti u španjolsku mobilnost, tijekom posljednjih je nekoliko godina poduzeće učinilo goleme korake kako bi postalo pružateljem usluge mobilnosti koji uvelike premašuje proizvodnju automobila radi odgovora na jedan od velikih trendova budućnosti: kolaborativne, dijeljene i održive ekonomije. U pogledu toga, marka SEAT 2019. proglašena je Centrom za kompetencije za cjelokupni Volkswagen koncern u području mikromobilnosti kako bi mogla predvoditi strategiju za nove proizvode i usluge namijenjene urbanoj mobilnosti. Stoga je poduzeće pokrenulo SEAT Urban Mobility, stratešku poslovnu jedinicu u području urbane mobilnosti, te je predstavilo konceptualno vozilo eScooter, prvi moped marke SEAT, kao i konceptualno vozilo eKickscooter, proizvode koji se pridružuju električnom eXS Kickscooteru.

Nadalje, kao primjer svoje sposobnosti za potpunu preobrazbu, poduzeće je 2019. godine stvorilo SEAT:CODE, centar izvrsnosti u području softverskog razvoja. Cilj novog laboratorija jest poticati dva glavna aspekta unutar marke SEAT. On s jedne strane nastoji nastaviti promicati digitalnu transformaciju i povećati učinkovitost digitalizacijom procesa. S druge strane nastoji ojačati poslovne modele koji se temelje na novim konceptima mobilnosti, povezivosti i digitalizacije automobila, u čijem će se središtu nalaziti marka SEAT.

Također, u 2020. godini marka će otvoriti vrata novog objekta CASA SEAT, prostora u samom srcu Barcelone, koji je stvoren s ciljem odavanja počasti mjestu rođenja marke SEAT prije 70 godina. CASA SEAT bit će okupljalište za otkrivanje mobilnosti budućnosti te će biti domaćinom brojnih aktivnosti kako bi postalo referentnom točkom na kulturnom zemljovidu Barcelone.

Sadašnjost i budućnost španjolske industrije

Tijekom svoje 70-godišnje povijesti marka SEAT imala je stabilnu putanju održiva rasta, a nju je poticala španjolska automobilska industrija. Za razliku od početka proizvodnje vozila 1953. godine s 925 zaposlenika, danas SEAT zapošljava više od 15 000 zaposlenika te pozitivno utječe na sektore pomoćnih industrija, ukupno stvarajući više od otprilike 100 000 radnih mjesta.

Uz promet od 11,157 milijardi eura u 2019. godini, pri čemu su izvoz kako vozila tako i komponenti činili 81 % prometa (9,041 milijarda eura), marka SEAT vodeći je španjolski industrijski izvoznik. Također, danas je SEAT Martorell tvornica koja proizvodi najviše automobila u Španjolskoj. K tomu je potrebno spomenuti da je marka SEAT u 2019. godini namijenila 1,259 milijardi eura za ulaganja te troškove istraživanja i razvoja, od čega je 27 milijuna eura bilo izravno uloženo u inicijative održivosti za objekte u Martorellu s ciljem smanjenja emisija CO2, a što bi trebalo, zahvaljujući ambicioznoj ekološkoj strategiji, do 2030. godine postići da bude tvornica sa "zero carbon footprint".

Zajedno u prošlosti i u budućnosti - od modela SEAT 600 do proizvodnje respiratora

Marka SEAT dio je života ljudi već 70 godina, a također je željela pokazati svoju predanost društvu i njegovim potrebama u izazovnim vremenima kao što je kriza bolesti COVID-19. Tijekom toga razdoblja marka SEAT pokrenula je razne inicijative radi suzbijanja virusa; specifično je to bila proizvodnja opreme koja je bila najpotrebnija bolnicama, na primjer, respiratora. Tim koji se sastojao od 150 stručnjaka radio je četiri tjedna na razvoju prototipa upotrebom mjenjača koje je proizvela marka SEAT, ručica mjenjača i prilagođenog motora brisača vjetrobranskog stakla modela SEAT Leon. Kao rezultat toga proizvedeno je više od 600 respiratora i poslano u bolnice diljem Španjolske, što je bio naš mali doprinos davanju nade za budućnost, u kojoj ćemo se ponovno kretati ulicama i voziti cestama kako bismo, malo po malo, mogli iskusiti istinsku slobodu.