SEAT S.A. zaključuje 2021. s prodajom većom za 10,3 %

13.01.2022
  • CUPRA utrostručuje prodaju, što je potaknuto uspjehom modela Formentor, te dostiže prodaju od gotovo 80 000 vozila

  • Prodaja elektrificiranih vozila učetverostručila se, s 14 700 na 60 600 vozila

  • Nestašica poluvodiča onemogućila je puni oporavak u pogledu proizvodnog volumena nakon izazovne godine

  • Potražnja za vozilima marki SEAT i CUPRA vratila se na rekordne vrijednosti prije pandemije bolesti COVID-19

Martorell - Društvo SEAT S.A. zaključilo je 2021. godinu s 470 500 prodanih vozila, što predstavlja povećanje od 10,3 % u usporedbi s 2020. godinom (426 600 vozila). Uz značajan utjecaj nestašice poluvodiča, 2021. godina bila je vrlo izazovna za cijelu automobilsku industriju. Međutim, prodaja poduzeća porasla je zahvaljujući marki CUPRA te potražnji za elektrificiranim modelima.

Tijekom 2021. godine prodaja električnih i plug-in hibridnih vozila društva SEAT S.A. povećala se četverostruko, s 14 700 na 60 600 vozila. Marka CUPRA utrostručila je svoju prodaju, prodavši 79 300 vozila, što je 189,4 % više nego u 2020. godini (27 400 vozila), i to zahvaljujući modelu Formentor. Ukupno su za 41 % prodaje marke CUPRA tijekom proteklih 12 mjeseci zaslužna elektrificirana vozila.

"Moramo priznati da 2021. nije bila godina kakvu smo očekivali", rekao je Wayne Griffiths, generalni direktor marki SEAT i CUPRA. "Nakon ulaganja golemih napora u suzbijanje posljedica krize uzrokovane bolešću COVID-19, naše aktivnosti uvelike su bile pogođene nestašicom poluvodiča. Potražnja za proizvodima marki SEAT i CUPRA vratila se na pretpandemijske razine, a nestašica poluvodiča unosi frustraciju među naše kupce zbog dugih vremena isporuke s kojima su suočeni."

Griffiths nastavlja: "Očekujemo progresivan oporavak lanca opskrbe i stabilizaciju proizvodnje vozila tijekom 2022. godine te smo optimistični kada je riječ o godini koja je pred nama. Naši kupci i dalje su naš glavni prioritet, a mi činimo sve što je u našoj moći kako bismo ispunili njihova očekivanja."

Njemačka je ponovno vodeće tržište društva SEAT S.A. sa 104 100 prodanih vozila, što je 5,0 % manje nego tijekom 2020. godine (109 500 vozila). Za njom slijede Španjolska s 81 800 vozila, što je 11,5 % više nego tijekom protekle godine (73 300 vozila) i Ujedinjena Kraljevina s 50 700 vozila, što predstavlja rast od 11,2 % (45 600 vozila). Ostale zemlje koje se ubrajaju među glavnih 5 za poduzeće bile su Francuska (31 200 vozila) i Italija (27 600), koje su usporedbi s 2020. godinom ostvarile rast od 14,0 %, odnosno 24,6 %.
Prodaja društva SEAT S.A. također je zabilježila stabilan rast u Meksiku (20 900 vozila, 39,3 % više u usporedbi s 2020. godinom), Turskoj (12 700 vozila, rast od 10,3 %) i Izraelu (12 600 vozila, rast od 20,6 %).
Istaknute prodajne vrijednosti za marke CUPRA i SEAT u 2021. godini
Kada je riječ o najprodavanijim modelima, CUPRA Formentor bio je s 54 600 prodanih primjeraka ultimativni predvodnik marke CUPRA. Potražnja za modelom Formentor premašila je sva očekivanja, a on je postao jednim od najprodavanijih modela poduzeća te je zaslužan za gotovo 70 % svih prodaja vozila marke CUPRA tijekom 2021. godine.
U pogledu modela CUPRA Born, prvoga potpuno električnog vozila marke koje je na neka tržišta uvedeno tijekom studenog, do sada je isporučeno 3300 njegovih primjeraka, što je obećavajuć početak koji će marka CUPRA nastojati nastaviti razvijati tijekom narednih mjeseci.
Ključna tržišta s najvećom prodajom obuhvaćaju Njemačku (30 800 vozila), Španjolsku (11 000 vozila), Ujedinjenu Kraljevinu (7700 vozila), Italiju (6200 vozila) i Francusku (4100 vozila). Također, odlični su rezultati ostvareni i u Švicarskoj (3600 vozila), Austriji (2100 vozila) i Meksiku (2000 vozila).

Prodaja marke SEAT dosegnula je vrijednost od 391 200 vozila, što predstavlja smanjenje od 2,0 % u usporedbi s 2020. godinom, a poseban je utjecaj odigrala je nestašica poluvodiča. Među najprodavanija vozila marke SEAT ubraja se model SEAT Arona (106 900 vozila), za kojim su slijedili modeli SEAT Ibiza (95 800 vozila) i SEAT Leon (87 700 vozila). Tržišta na kojima je ostvarena najveća prodaja marke bila su Njemačka (73 300 prodanih vozila), Španjolska (70 800 vozila), Ujedinjena Kraljevina (43 000 vozila), Francuska (27 100 vozila) i Italija (21 500 vozila).

Nestašica poluvodiča onemogućila je potpuni oporavak u pogledu proizvodnog volumena nakon 2020. godine, koja je bila obilježena pandemijom. Unatoč tome, globalna proizvodnja društva SEAT S.A. porasla je na 423 888 vozila tijekom 2021. godine, što predstavlja rast od 4,2 % u usporedbi s prethodnom godinom (406 706 vozila). Proizvodnja u tvornici u Martorellu, središtu društva SEAT S.A., povećala se 9,8 % tijekom 2021. godine u usporedbi s 2020. godinom

(350 850 vozila), a ondje je proizvedeno 385 200 primjeraka modela SEAT Ibiza, SEAT Arona, SEAT Leon, CUPRA Leon, CUPRA Formentor i Audi A1. Međutim, sve je to bilo gotovo 30 % ispod punog kapaciteta tvornice.

"Marke SEAT i CUPRA na tržište su uvele svoje najbolje ponude ikada. Tijekom protekle dvije godine marka CUPRA na tržište je uvela potpuno nove i ekskluzivne modele: CUPRA Formentor, prvi model koji je u cijelosti dizajniran i proizveden za ovu marku, i CUPRA Born, prvo potpuno električno vozilo marke. Istovremeno je marka SEAT na tržište uvela najbolji SEAT Leon ikada, provela redizajn modela SEAT Ateca, SEAT Ibiza i SEAT Arona te usto u ponudu uvrstila modele SEAT Leon i SEAT Tarraco e-HYBRID", rekao je Kai Vogler, izvršni potpredsjednik društva SEAT S.A. nadležan za prodaju i marketing. "Uz nove članove obitelji i očekivano poboljšanje globalne situacije s poluvodičima, puni optimizma usmjeravamo svoj pogled prema budućnosti."

Uzbudljiva 2022. godina

Unatoč nestašici poluvodiča te neprestanoj nesigurnosti koja će biti prisutna i tijekom tekuće godine, društvo SEAT S.A. konsolidirat će svoju strategiju elektrifikacije u 2022. godini. Nakon uspješnog uvođenja prvog potpuno električnog vozila marke CUPRA na tržište, modela CUPRA Born, marka će nastaviti širiti ponudu modela Born s različitim kapacitetima baterija (45, 58 i
77 kWh) te još snažnijom verzijom e-Boost (170 kW). Također, predstavit će ekskluzivnu verzija modela CUPRA Formentor VZ5, ograničenu na svega 999 primjeraka (s ekskluzivnom Taiga sivom vanjskom bojom i specifičnom unutrašnjošću), kao i posebne edicije vozila iz trenutačne ponude.

U međuvremenu će marka SEAT predstaviti novu varijantu opreme za model Tarraco (Xperience) te razna unaprjeđenja u cjelokupnoj ponudi modela.