Godišnja press konferencija tvrtke SEAT S.A

SEAT S.A. i Volkswagen koncern planiraju mobilizirati više od 7 milijardi eura za elektrifikaciju Španjolske

23.03.2022
  • To bi predstavljalo najveće pojedinačno industrijsko ulaganje u španjolskoj povijesti

  • SEAT S.A. i Volkswagen koncern planiraju poslati službenu prijavu za program PERTE

  • Projekt Future: Fast Forward uključivao bi tvornicu za proizvodnju baterijskih ćelija s lokacijom u mjestu Sagunto u Valenciji, a u njoj bi bilo zaposleno više od 3000 ljudi

  • CUPRA najavljuje potpuno novi elektrificirani SUV s blago hibridnim i plug-in hibridnim verzijama, koji će se na tržište uvesti tijekom 2024. godine te će predvoditi novu generaciju PHEV vozila

  • Svi planovi i ulaganja i dalje ovise o konačnom odobrenju prijave za program PERTE

    Martorell - SEAT S.A. i Volkswagen koncern najavili su svoj plan mobilizacije više od 7 milijardi eura radi elektrifikacije Španjolske, i to u okviru njihove predanosti toj zemlji i razvoju električnih vozila. To bi predstavljalo najveće pojedinačno industrijsko ulaganje u španjolskoj povijesti. Projekt Future: Fast Forward uključivao bi izgradnju tvornice baterijskih ćelija u mjestu Sagunto u Valenciji. Svi planovi i ulaganja i dalje ovise o konačnom odobrenju prijave za program PERTE.

"Ovaj je projekt iznimno važan - za Volkswagen, za Španjolsku i za cijelu Europu. Naša je želja elektrificirati Španjolsku, a voljni smo uložiti više od 7 milijardi eura, zajedno s vanjskim dobavljačima, u svrhu elektrifikacije naših tvornica u Martorellu i Pamploni te lokalizacije vrijednosnog lanca proizvodnje električnih baterija u Valenciji", rekao je Thomas Schmall, član upravnog odbora društva Volkswagen AG nadležan za područje tehnologije i predsjednik upravnog odbora društva SEAT S.A.

Volkswagen koncern namjerava ostvariti ciljni godišnji kapacitet od 40 GWh te zaposliti više od 3000 ljudi u Valenciji. Vremenski su rokovi prilično kratki: kako bi bila spremna za početak proizvodnje tijekom 2026. godine, izgradnja tvornice mora započeti do kraja tekuće godine. Prvi korak koji je potreban su pozitivna ocjena prijave za program PERTE i ishođenje potrebnih dozvola. "U Valenciji ćemo uspostaviti ništa manje doli ćelijsku proizvodnju sljedeće generacije: standardiziranu tvornicu koja će proizvoditi revolucionarne ujedinjene ćelije Volkswagen koncerna i koja će se opskrbljivati obnovljivom energijom, čime će se omogućiti održiva proizvodnja baterija. Također, ona će imati snažan učinak privlačenja u cjelokupnom baterijskom vrijednosnom lancu u Španjolskoj, ali i šire", rekao je Schmall.

Wayne Griffiths, predsjednik društva SEAT S.A., rekao je: "Projekt Future: Fast Forward ima potencijal transformirati španjolsku automobilsku industriju te demokratizirati električnu mobilnost diljem Europe. Iznos veći od 7 milijardi eura, koji bi Volkswagen koncern i SEAT S.A. mobilizirali za projekt Future: Fast Forward, predstavljao bi najveće industrijsko ulaganje u španjolskoj povijesti."

Cilj Volkswagen koncerna i društva SEAT S.A. za Pirenejski poluotok jest elektrificirati Španjolsku stvaranjem Europskog centra za električna vozila te uspostaviti lokaciju za proizvodnju baterijskih ćelija i cjelokupni ekosustav lokalne održivosti.

Poduzeće je predstavilo jedan od novih modela marke CUPRA, koji će se na tržišta uvesti 2024. godine: to je potpuno novi elektrificirani SUV s blago hibridnim i plug-in hibridnim verzijama koji će se proizvoditi u Mađarskoj. Uz potpuno električni doseg od oko 100 km, on će predvoditi novu generaciju PHEV vozila.

Novi SUV samo je jedan od četiriju novih modela koji će se uskoro pridružiti ponudi marke CUPRA. Tijekom 2024. godine na tržište će se uvesti CUPRA Tavascan i novi SUV, za njima će uslijediti urbano električno vozilo tijekom 2025. godine, a iščekuje se i početak proizvodnje još jednog vozila. Tijekom 2022. godine marka CUPRA planira udvostručiti svoju prodaju, udvostručiti svoju prodajnu mrežu te udvostručiti svoj promet na 5 milijardi eura - baš kao i udvostručiti broj CUPRA Mastera i objekata CUPRA City Garage diljem svijeta.

Predsjednik društva SEAT S.A. objasnio je da se poduzeće mora transformirati u robusniju i održiviju organizaciju te povećati konkurentnost i profitabilnost: "Budućnost održivosti našeg poduzeća jest rast marke CUPRA. Svoju novu marku CUPRA vidimo kao priliku za poboljšanje profitabilnosti, a također moramo udružiti sve svoje snage u pogledu njezina rasta", rekao je Griffiths.

2021.: neočekivana godina

Financijski rezultati poduzeća za 2021. godinu sadržavali su nekoliko trendova koji će biti važni za budućnost u godini koja je, u svim drugim aspektima, bila obilježena nesigurnošću te globalnom nestašicom poluvodiča, zbog čega društvo SEAT S.A. nije uspjelo postići oporavak kojem se nadalo. To je dovelo do golemog gubitka u pogledu proizvodnog volumena, negativnog utjecaja na prodaju i negativnog operativnog rezultata od -371 milijuna eura (2020. godina: -418 milijuna eura). Dobit nakon oporezivanja iznosila je -256 milijuna eura (2020. godina: -194 milijuna eura), a promet se povećao na 9.256 milijuna eura (+5,4 %), dok su prosječni prodajni prihodi po vozilu iznosili 16.850 eura po vozilu, što je gotovo 480 eura više po vozilu nego tijekom 2020. godine.

"Unatoč negativno okruženju i gubitcima, nastavili smo agresivno koračati putom ulaganja i uložili više od 900 milijuna eura u istraživanje i razvoj te investicijske izdatke tijekom 2021. godine, što predstavlja povećanje od 7 % u usporedbi s 2020. godinom. To pokazuje našu snažnu i neprekidnu predanost dovođenju budućih proizvoda na tržište. Također, nastavili smo provoditi značajne investicije u izgradnju marke CUPRA", rekao je David Powels, potpredsjednik društva SEAT S.A. nadležan za područja financija i IT-a.

Globalna nestašica poluvodiča ograničila je proizvodnju i mogućnost da društvo SEAT S.A. zadovolji visoku potražnju za vozilima marki SEAT i CUPRA, koja se vratila na pretpandemijske razine. Prodaja poduzeća povećala se više od 10 %, s 427.000 na 471.000 vozila, što su potaknule marka CUPRA i potražnja za elektrificiranim modelima.

Marka CUPRA utrostručila je svoju prodaju, dosegavši gotovo 80.000 vozila, a promet je porastao s 932 milijuna eura tijekom 2020. godine na gotovo 2,2 milijarde eura tijekom 2021. godine. Prodaja marke SEAT premašila je 391.000 vozila. To predstavlja smanjenje od 2 % u usporedbi s 2020. godinom, što se ponovno može pripisati nestašici poluvodiča. Ukupno gledano, prodaja električnih i hibridnih vozila marki CUPRA i SEAT učetverostručila se s 15.000 na 61.000 vozila.