Financijski zaokret društva SEAT S.A.: CUPRA povećava prodaju za 93 % u 2022. godini

27.01.2023
  • CUPRA postavlja novi rekord uz više od 150 000 isporučenih vozila
  • Nekonvencionalna i progresivna marka postala je najbrže rastuća automobilska marka u Europi
  • Ukupne isporuke društva SEAT S.A. pale su za 18,1 % na 385 600 zbog poremećaja u opskrbnom lancu
  • Suočeno s manjkom ključnih dijelova, društvo SEAT S.A. donijelo je stratešku odluku da će dati prednost modelima marke CUPRA koji imaju veću maržu, a ne automobilima marke SEAT

Nezaustavljivi impuls marke CUPRA nastavio se i u 2022. godini s rekordnom isporukom od 152 900 vozila, što je porast od 92,7 % u usporedbi s prethodnom godinom (79 300 vozila). Rezultati su potaknuli financijski zaokret tvrtke u godini koja je bila obilježena trajnom nestašicom poluvodiča i ostalih ključnih dijelova. Ukupno je gledano društvo SEAT S.A. 2022. godinu zaključilo s 385 600 isporučenih vozila, što predstavlja smanjenje od 18,1 % u usporedbi s 2021. godinom (470 500 vozila) kao rezultat tih nestašica.

 

 

"Godina 2022. bila je nepredvidljiva, no zbilja smo je iskoristili na najbolji mogući način", rekao je Wayne Griffiths, generalni direktor marki SEAT i CUPRA. "Marka CUPRA nastavila je premašivati očekivanja i učvrstila svoj položaj kao najbrže rastuća automobilska marka u Europi. Naši izvanredni podaci o isporukama dokazuju da potražnja za markom i elektrificiranim vozilima nipošto ne jenjava." 

"Budući da smo bili suočeni s trajnom nestašicom poluvodiča i dijelova, donijeli smo stratešku odluku da prednost damo modelima marke CUPRA s većom maržom, a ne automobilima marke SEAT", nastavlja Griffiths. "Ta je odluka neizbježno utjecala na broj isporučenih vozila marke SEAT, a bila je ključna za osiguravanje dugoročne stabilnosti cijele tvrtke."

Njemačka je i dalje vodeće tržište društva SEAT S.A. sa 105 300 prodanih vozila, što je 1,2 % više nego u 2021. godini (104 100 vozila). Španjolska je zadržala svoju poziciju drugog najvećeg tržišta društva SEAT S.A. sa 62 900 prodanih automobila, što je 23,1 % manje nego u prethodnoj godini (81 800 vozila), a za njom slijedi Ujedinjena Kraljevina s 36 600 prodanih automobila, 27,9 % manje nego u 2021. godini (50 700 vozila). Italija je pretekla Francusku kao četvrto najveće tržište ovog društva. Prodaja u Italiji iznosila je 25 300 vozila, 8,6 % manje nego u 2021. godini (27 600 vozila), dok su se isporuke vozila u Francuskoj smanjile za 31,1 %, s 31 200 na 21 500 vozila. Uz pet glavnih država, prodaja je rasla za 7,6 % u Portugalu i iznosila 7800 prodanih vozila.   

 

 

2022.: CUPRA i SEAT u brojevima

Predvođena izvrsno prodavanim modelom CUPRA Formentor, marka CUPRA postavila je nove rekorde tijekom 2022. godine. Prvi samostalni model marke prodan je u 97 600 primjeraka te je zaslužan za 63,8 % prodaje marke i više od četvrtine prodaje društva SEAT S.A. Istovremeno je drugi najpopularniji model marke CUPRA, CUPRA Born, obilježio svojih prvih godinu dana na tržištu s 31 400 isporučenih vozila. Od svojeg osnutka u 2018. godini marka CUPRA prodala je gotovo 300 000 vozila.

Ključna europska tržišta marke CUPRA bila su Njemačka (58 400 vozila; porast od 89,9 % u usporedbi s 2021. godinom), Ujedinjena Kraljevina (14 400 vozila; +87,4 %), Španjolska (13 600 vozila; +23,9 %), Italija (11 300 vozila; +83,9 %), Francuska (7600 vozila; +86,5 %), Austrija (5400 vozila; +157,6 %) i Švicarska (5000 vozila; +38,3 %). Globalno je gledano nekonvencionalna pustolovna marka zabilježila porast u Meksiku (4300 vozila; +120,0 %), Turskoj (2800 vozila; +879,6 %) i Izraelu (2700 vozila; +138,8 %).

Godine 2022. ambiciozna globalna ekspanzija marke CUPRA doživjela je novi zamah ulaskom na australsko tržište te otvaranjem novih lokacija City Garage u Lisabonu, Rotterdamu i Sydneyju. Godine 2023. marka se priprema za ekspanziju svoje globalne mreže otvaranjem novih lokacija u Berlinu, Madridu i Parizu.

Godine 2022. isporučeno je 232 700 vozila marke SEAT, što predstavlja pad od 40,5 % u usporedbi s 2021. godinom. SEAT Arona zadržala je svoj položaj kao najprodavaniji model marke (71 000 vozila: -33,5 % u usporedbi s 2021. godinom), a za njom slijede SEAT Ibiza (51 300 vozila; -46,4 %) i SEAT Leon (41 500 vozila; -47,3 %). Najveća tržišta marke SEAT bila su Španjolska (49 200 vozila; -30,4 %), Njemačka (46 900 vozila; -36,0 %), Ujedinjena Kraljevina (22 200 vozila; -48,4 %), Italija (13 900 vozila; -35,2 %) i Francuska (13 900 vozila; -48,8 %). Marka je ostvarila veliku ključnu točku tijekom 2022. godine prodajom svog milijuntog SUV vozila.

"Potražnja kako za vozilima marke SEAT tako i marke CUPRA i dalje je velika, a obje bilježe rekordne brojeve narudžbi. Naša snaga krije se u atraktivnosti naših marki i bogatoj ponudi za kupce, od najučinkovitijih tradicionalnih motora s unutarnjim izgaranjem pa sve do potpuno električnih vozila", rekao je Kai Vogler, izvršni potpredsjednik društva SEAT S.A. nadležan za prodaju i marketing.

Globalna proizvodnja marke, uključujući proizvodnju modela Audi A1, ostala je na sličnim razinama kao i tijekom 2021. godine s 478 954 proizvedenih automobila, što predstavlja pad od 1,1 % u usporedbi s prethodnom godinom (484 046 vozila). Proizvodnja u tvornici na lokaciji Martorell smanjila se za 4,8 % na 366 764 vozila zbog poremećaja u opskrbnom lancu.

 

 

2023.: kada snovi postanu stvarnost

Godina 2023. bit će ispunjena prekretnicama za tvrtku. San marke CUPRA postat će stvarnost kada službeno predstavi model CUPRA Tavascan, prvo potpuno električno sportsko SUV vozilo u verziji koja je spremna za serijsku proizvodnju. Marka CUPRA također će povećati svoju ponudu novim verzijama i novim motorima koji će biti dostupni za modele u postojećoj ponudi.

Ove će godine društvo SEAT S.A. usto obilježiti 30. obljetnicu tvornice u Martorellu, što će biti proslava kojom će započeti elektrifikacija tvrtke.

Kada je riječ o situaciji s opskrbom tijekom 2023. godine, Wayne Griffiths rekao je sljedeće: "Jedina stvar koja je sigurna jest da ništa nije sigurno. No budući da smo kao prioritete odredili rast marke CUPRA i elektrifikaciju društva SEAT S.A., hrabro ćemo se suočiti sa svim budućim izazovima i pretvoriti ih u prilike."

 Prodajne vrijednosti*

 

2022. 2021.
SEAT S.A. 385 600 470 500 -18,1 %
CUPRA (marka) 152 900 79 300 +92,7 %
SEAT (marka) 232 700 391 200 -40,5 %

*zaokružene vrijednosti